انتقال ١٥ رأس گوزن زرد از محبط زیست ایلام به سایر نقاط ایران

دبیر کل حفاظت محیط زیست استان ایلام از آمادگی محیط زیست ایلام برای انتقال ۱۵ رأس گوزن زرد به سایر نقاط کشور خبر داد.

ارسال کننده : احسان فتاحی

انتقال ١٥ رأس گوزن زرد از محبط زیست ایلام  به سایر نقاط ایران

“مازیار سلیمان نژاد” اظهار داشت: “تکثیر و احیاء گوزن زرد ایرانی از دیرباز در مناطق حفاظت شده «مانشت» و «قلارنگ» در استان ایلام صورت می گرفته و در واقع پهنه‌ی دشت زیبای زاگرس زیستگاه اصلی این گونه‌ی نادر به شمار می‌رود.

مدیر کل حفاظت محیط‌ زیست استان ایلام گفت: در حال حاضر ۴۲ رأس گوزن زرد در سایت ایلام وجود دارد که پیش‌بینی می‌شود تا چند ماه آینده به ۵۰ رأس افزایش یابند.

سلیمان‌نژاد، احیاء گونه‌های جانوری نادر را از دیگر برنامه‌های این دستگاه اعلام کرد و افزود: در این زمینه با ایجاد یک مرکز تکثیر گوزن زرد ایرانی نسبت به تکثیر آن اقدام شده که در سال گذشته به دلیل ازدیاد جمعیت، ۱۰ رأس از آنها به سایر سایت‌های کشور انتقال یافت و امسال هم آمادگی داریم ۱۵ رأس دیگر به دیگر سایر سایت‌های کشور منتقل کنیم.

وی عنوان کرد: تعداد ۴۲ سازمان مردم‌نهاد در استان در راستای حفاظت از محیط‌زیست فعالیت می‌کنند و در این زمینه رتبه‌ی اول کشور را داریم، لذا استان ایلام به ‌عنوان برترین استان کشور از نظر مشارکت‌های مردمی در امر حفظ محیط زیست‌ معرفی‌ شده است.

حکومت ایران از هر راهی برای چپاول منابع طبیعی کردستان ایران بهره برده و برای از بین بردن آن و به تاراج بردن زیستگاه در این مناطق از هیچ کاری دریغ نمی‌ورزد.