قطع درختان مزارع نیشکر هفت تپه به دستور مدیرعامل

سیامک افشار مدیر عامل شرکت نیشکر هفت تپه در اقدامی جدید دستور بریدن درختان مزارع نیشکر که بین ۵ الی ۱۵  سال عمر دارند داده است.

ارسال کننده : احسان فتاحی

قطع درختان مزارع نیشکر هفت تپه به دستور مدیرعامل

این درختان توسط کارگران کاشته شده و با هزینه خودشان رسیدگی و آبیاری شده است. بسیاری از کارگران آبیاری جهت صرف ناهار و استراحت از سایه این درختان استفاده می کنند.
در مزارع این مجتمع بالغ بر سه هزار درخت وجود دارد و هر کدام از این درختان بین ده الی پانزده متر ارتفاع و قطری بین سی تا هفتاد سانتی متر دارند. به گفته کارگران از این سه هزار تنه درخت بالغ بر شش هزار تن چوب بدست می آید که قیمت هر کیلوی آن حداقل بین ۱۲۰ الی ۱۵۰ تومان می‌باشد که از فروش آن مبلغ زیادی پول بدون ثبت در دفاتر مالی به جیب مدیر عامل می رود.
کارگران می گویند با وجود اینکه این منطقه از لحاظ آب و هوایی خشک است و به لحاظ زیست محیطی در این چند ساله مردم از وجود ریزگردها در رنج و عذاب هستند چگونه مدیریت اقدام به قطع درختان نموده است؟ آیا وجود این درختان در این ۱۵ ساله باعث اخلال در روند کشت در مزارع شده است؟ آیا استراحت کارگران در زمان ناهار در زیر سایه این درختان برای شرکت مشکل ساز است؟
چرا بایستی درختانی که کارگران خودشان کاشته و آب داده اند و هیچ هزینه ای برای شرکت نداشته است و محلی برای ساعت استراحت این کارگران می باشد را از بین برد؟ به گفته کارگران بخش آبیاری، آنان در هوای گرم و خشک و پر از ریزگرد که مثل زغال شده اند مشغول به کار هستند.
کارگران شرکت نیشکر هفت تپه می گویند “درست است که شرکت خصوصی شده است ولی مالک همه چیز نیست و اجازه ندارد که سرمایه هایی را که طی سالیان و با زحمت کارگران بدست آمده است به تاراج ببرند.” آنان اعلام کرده اند که اگر در صورت ادامه روند آزار و اذیت کارگران نی بر، آبیار و کارگران نیشکر قطعا ما دست به کار به خواهیم شد و اجازه نخواهیم داد که هر کاری دلشان خواست انجام بدهند.
کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری