اجزای بدن یک کل و یک بز وحشی از شکارچی متخلف در میامی کشف و ضبط شد

 به دنبال دریافت گزارشی مبنی بر شکار غیرمجاز در ارتفاعات آزاد میامى، نیروهاى یگان محیط زیست پارک ملى توران موضوع را با مقامات قضایى شهرستان مطرح نمودند.رییس ذخیره گاه زیستکره توران در این باره گفت: محیط بانان پس از کسب نیابت قضایى از دادستان به همواه مامورین پلیس اطلاعات و امنیت میامى وارد منزل مظنون شدند

ارسال کننده : نادر زندی

علی اکبر قربانلو اظهار داشت: در بازرسى از این مکان ٣٠ کیلوگرم گوشت و اجزاى بدن شکار متعلق به لاشه یک بز و یک کل وحشى، یک اسلحه گلوله زنى مجاز، تعدادی فشنگ، مقدار زیادى مشروبات الکلى و مقدارى مواد مخدر کشف و ضبط گردید.

در این رابطه یک متهم پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگى به جرم به مراجع قضایى معرفى گردید.

بر اساس نرخ جدید بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه  ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک کل یا بز وحشی معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده است. بنابراین متهم می بایست مبلغ دویست میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست را به حساب دولت واریز نماید.

همچنین متهمی در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهند شد.

بر اساس ماده ۱۴ قانون شکار و صید اسلحه و مهمات کشف شده تا اتمام رسیدگی به پرونده و تعیین تکلیف از سوی دادگاه، توقیف و در اختیار اداره محیط زیست می باشد.

مقام قضایی می تواند با استناد به ماده مذکور و ماده ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی نسبت به ابطال مجوز حمل سلاح های کشف شده اقدام و دستور مصادره اسلحه های مربوطه به نفع دولت را صادر نماید