همکاری ایران و فرانسه برای حل مشکل گرد و غبار

معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست گفت: ایران در زمینه‌های مختلف از جمله بهینه‌سازی مصرف انرژی، اصلاح الگوی مصرف آب و مسائل مربوط به گرد و غبار با کشور فرانسه همکاری خواهد داشت. معصومه ابتکار؛ رئیس سازمان حفاظت محیط زیست امروز در نشست مشترک با خانم سگولن رویال؛ وزیر محیط زیست کشور فرانسه، گفت: در دیدار با خانم رویال پیرامون همکاری‌های دوجانبه به بحث و گفت‌وگو پرداختیم

ارسال کننده : نادر زندی


وی افزود: زمینه‌های همکاری ایران برای اجرای توافق پاریس بررسی شد به ویژه در رابطه با مباحثی همچون بهینه‌سازی مصرف انرژی، اصلاح الگوی مصرف، مسائل مربوط به گرد و غبار و روش‌های مقابله با عوارض آن صحبت کردیم.

رئیس سازمان محیط زیست گفت: به توافق رسیدیم تا در قالب یک تفاهم‌نامه، چارچوب همکاری و برنامه عملی را تدوین کنیم به گونه‌ای که بتوانیم برای نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست با استفاده از مشارکت بخش خصوصی و دولتی برای گسترش همکاری‌ها ا قداماتی را انجام دهیم.

ابتکار مطرح کرد: برخی شرکت‌های خصوصی فرانسه به همراه وزیر این کشور به ایران آمده و توانمندی‌های خود را در حوزه آب و انرژی مطرح کردند و مقرر شد؛ زمینه را برای همکاری این شرکت‌ها فراهم کنیم.

وی با ابراز خرسندی از حضور وزیر محیط زیست فرانسه در ایران گفت: این نشان دهنده اراده قوی دولت فرانسه برای همکاری با ایران در رابطه با ابعاد مختلف زیست محیطی است و پیامی را برای جامعه جهانی دارد که کشورها در زمینه محیط زیست می‌توانند با یکدیگر همکاری داشته باشند.

رئیس سازمان محیط زیست ادامه داد: از سال گذشته که تفاهمنامه‌ای با کشور فرانسه امضا شد؛ شاهد رفت‌وآمد شرکت‌های خصوصی این کشور به ایران بودیم و بسیاری از آنها زمینه همکاری را با ایران تعریف و آن را پیشنهاد دادند و برخی از آنها به همراه وزیر محیط زیست برای احیای این همکاری‌ها به ایران آمده‌اند