تالاب میقان در حال مرگ است

فرستنده:حسین محمودی

20140306092924_24655972297036127191157171107618375

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در راستای کاهش آلودگی هوای شهر اراک سوخت نیروگاه از مازوت به گاز تغییر کرده است که این امر از میزان آلایندگی این مرکز کاسته است.
تالاب میقان در حال مرگ است
به گزارش فارس از اراک عباس رجایی در مراسم روز درختکاری افزود: از بین رفتن تالاب میقان گرم شدن هوا، خشک شدن مراتع و افزایش ریزگردها را در پی خواهد داشت.

وی ابراز داشت: رسیدگی و رفع مشکلات تالاب میقان از حیاتی‌ترین مسایل استان می‌باشد و در صورت کوتاهی در این مهم فاجعه زیست محیطی دریاچه ارومیه در این استان نیز رخ خواهد داد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در راستای کاهش آلودگی هوای شهر اراک سوخت نیروگاه از مازوت به گاز تغییر کرده است که این امر از میزان آلایندگی این مرکز کاسته است.

وی عنوان کرد: در راستای کاهش تبادل حرارتی نیروگاه نیز طرح درختکاری در شعاع 5 کیلومتری این مرکزی در اسرع وقت صورت خواهد پذیرفت.

رجایی ادامه داد: میزان آلودگی کارخانه آلومینیوم نیز در یک سال آینده با کاهش چشمگیری مواجه خواهد شد.

وی در ادامه خواستار احداث باغ گیاه شناسی معتبر و احداث دو واحد گلخانه فوق مدرن را در استان مرکزی شد.

این مسئول با اشاره به قانون هوای پاک خاطر نشان کرد: در صورت تصویب این قانون در مجلس شورای اسلامی پیگیری هوای پاک بر عهده سازمان محیط زیست خواهد بود، همچنین افزایش سرانه فضای سبز به 30 متر مربع و پاسخگویی دستگاه‌های اجرایی در صورت نقض قانون از دیگر اهداف این قانون می باشد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی بر لزوم ارزیابی زیست محیطی تمام پروژه‌های بزرگ از قبیل بزرگراه‌ها، آزاد راه‌ها، کارخانه‌ها و… قبل از شروع آن تاکید کرد.

وی بیان کرد: طبیعت پیرامون ما به ‌عنوان ثروتی ملی و نعمتی بی‌مانند به شدت نیازمند فرهنگ سازی و مشارکت همه اقشار مردم در حفظ و حراست از جنگل‌ها، مراتع، منابع آب و خاک کشور است.

رجایی خاطر نشان کرد: ترویج فرهنگ حفظ منابع طبیعی و نهادینه ‌سازی استفاده درست از منابع طبیعی از مهم‌ترین اهداف هفته درختکاری است که باید مورد توجه همه شهروندان قرار گیرد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی از آب، خاک، هوا و پوشش گیاهی به عنوان منابع طبیعی برای حیات موجودات زنده روی کره زمین نام برد و افزود: زمین تنها کره مسکونی موجودات است که به دلیل داشتن منابع طبیعی، حیات در آن جاری و ساری است.