مافیایی وجود دارد که از قاچاقچیان چوب حمایت می کند

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با انتقاد از اینکه کمبود امکانات پیشرفته و نیروی انسانی به قاچاق چوب دامن زده، گفت: قاچاقچیان چوب از این کمبودها استفاده و اقدام به ضرب و شتم و کشتن قرقبانان می‌کنند.

ارسال کننده : نادر زندی 

علی بختیاری در گفت وگو با خانه ملت، در واکنش به مصدومیت جنگلبان آران و بیدگل در تعقیب و گریز با قاچاقچیان چوب، از تعرض به حریم جنگل های کشور انتقاد کرد و افزود: هر چند استفاده غیرمجاز از درختان و منابع طبیعی طبق قانون جرم است ولی متاسفانه برخی با اقدامات سودجویانه از کمبود جنگلبان استفاده و بخش عمده جنگل و منابع طبیعی کشور را از بین می برند.

نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی، قاچاق چوب را چالش عمده منابع طبیعی کشور خواند و گفت: البته موضوع قاچاق چوب و قطع درختان مربوط به امروز و دیروز نیست و سال ها است که با این معضل روبرو هستیم. به نوعی می توان گفت مافیایی پشت این قضیه وجود داشته و از قاچاقچیان حمایت می کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه کمبود امکانات پیشرفته و نیروی انسانی به قاچاق چوب دامن زده، تصریح کرد: به طوری که قاچاقچیان چوب از این کمبودها استفاده و  اقدام به ضرب و شتم و کشتن جنگلبانان می کنند.

بختیاری با تاکید بر اینکه امکانات جنگلبانان جوابگوی مقابله با قاچاقچیان چوب نیست، بر لزوم تقویت و ارتقای تجهیزات این قشر تاکید کرد و ادامه داد: در راستای حفاظت بهتر از منابع طبیعی کشور و جان جنگلبانان باید به طور ویژه این قشر با امکانات پیشرفته تجهیز شوند.

وی بر لزوم برخورد جدی و قاطع و همچنین تشدید مجازات قاچاقچیان چوب تاکید کرد و گفت: باید با افرادی که با سودجویی اقدام به قطع درختان و منابع طبیعی کشور می‌کنند به صورت قاطع برخورد و نسبت به تشدید مجازات آنها اقدام کرد. البته این برخوردها باید به شکلی باشد که دیگر هیچ فردی جرات تعدی به جنگلبانان و منابع طبیعی کشور را نداشته باشد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، بر لزوم فرهنگ سازی مناسب برای حفاظت بهتر از منابع طبیعی کشور تاکید کرد و افزود: در کنار تشدید مجازت متخلفان رسانه ها باید فرهنگ سازی مناسبی را داشته و اهمیت محیط زیست و منابع طبیعی کشور را به طور مداوم به شهروندان اطلاع رسانی نمایند.

بختیاری با تاکید بر اینکه بهتر است حفاظت از جنگل و منابع طبیعی کشور به مردم واگذار شود، تصریح کرد: تجربه  ثابت کرده در گذشته که عشایر و روستاییان حافظان طبیعت بودند شاهد این همه تخلف در عرصه منابع طبیعی نبودیم.

نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس دهم، با بیان اینکه درختان و منابع طبیعی نقش بسزائی در جلوگیری از هجوم ریزگردها و فاجعه زیست محیطی دارند، گفت: تخریب جنگل و قطع درختان تبعات سوئی بر روند زندگی انسان ها گذاشته و ادامه زندگی را با مشکلات زیادی مواجه می کند بنابراین به صورت جدی نیاز است برای زندن ماندن و ادامه حیات در راستای حفظ جنگل و منابع طبیعی کشور تلاش جدی داشته باشیم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، بر لزوم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در راستای حفاظت از منابع طبیعی تاکید کرد و یادآور شد: از آنجایی که حفاظت کامل از عرصه های منابع طبیعی به تنهایی از توان دولت خارج است بنابراین باید از مشارکت مردم برای جلوگیری از تعرض به جنگل و حفاظت از منابع طبیعی کشور بهره برد.