بازپرس ویژه قتل هرمزگان، جزئیات شهادت محیط بان دهقانی و هرمزی را اعلام نمود

 بازپرس ویژه قتل پرونده محیط بانان هرمزگانی از ارسال پرونده شکارچیان غیرقانونی یک ماه پس از جنایت با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری خبر داد. محسن مینا در گفت‌وگو با ایسنا، ‌در تشریح این پرونده، افزود: در این جنایت که در منطقه گنو هرمزگان رخ داد، دو محیط بان هنگام گشت‌زنی در منطقه متوجه حضور دو شکارچی غیرمجاز شدند.

ارسال کننده : نادر زندی

وی ادامه داد: محیط بانان خود را به شکارچیان رساندند تا آن‌ها را به خاطر حضورشان در آنجا بازخواست کنند، اما وقتی یکی از محیط‌بانان به نام محمد دهقانی به شکارچیان نزدیک شد، یکی از متهمین از فاصله نزدیک به‌سوی وی شلیک کرد.

بازپرس مینا ادامه داد: محیط‌بان دوم به نام پرویز هرمزی وقتی در حمایت ‌از همکارش وارد ماجرا شد، شکارچی جوان دو گلوله نیز به‌سوی او شلیک کرد و آن‌ها با سرقت سلاح و دوربین محیط‌بانان به مکان نامعلومی پناه بردند.

بازپرس ویژه قتل پرونده محیط بانان هرمزگانی بابیان اینکه پس از اطلاع از این جنایت با گروهی از کارآگاهان پلیس آگاهی تحقیقات ویژه‌ای را دراین‌باره آغاز شد، تصریح کرد: در همان ساعت‌های اولیه به اطلاعاتی دست‌یافتیم که نشان می‌داد عاملان این جنایت پدر و پسری به نام‌های محمد و حسین هستند که بعد از این جنایت به محل نامعلومی پناه برده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در ادامه تحقیقات مشخص شد یکی از دوستان حسین، او و پسرش را در منطقه‌ای دورافتاده مخفی کرده است، خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی مأموران چندین کیلومتر را با پای پیاده طی کردند تا اینکه سرانجام مخفیگاه متهمان را شناسایی و آنجا را محاصره کردند.

بازپرس مینا اضافه کرد: وقتی پدر و پسر شکارچی متوجه حضور مأموران شدند، حاضر نبودند خود را تسلیم کنند اما بعد از شلیک چند گلوله توسط مأموران، سرانجام متهمان خود را تسلیم کردند.

وی با اشاره به اینکه متهمان در همان بازجویی‌های اولیه به قتل دو محیط بان اعتراف کردند، تصریح کرد: اظهارات متهمان نشان داد که حسین ۳۰ ساله عامل اصلی قتل هر دو محیط‌بان است.

بازپرس مینا در خصوص اعتراف متهم اصلی این پرونده، بیان کرد: این متهم روز حادثه به همراه پدرش برای شکار به کوه رفته بود که حوالی ظهر محیط‌بانان متوجه حضورشان شدند.

وی در خصوص اعترافات حسین، افزود: وی یک قبضه سلاح سیمینوف غیرمجاز همراه داشته که پس از چند دقیقه محیط‌بانان به محل حادثه رسیده و یکی از آن‌ها با دیدن سیمینوف در دست حسین قصد بازداشت وی را داشته، اما حسین پیش‌دستی کرده و دو گلوله به‌سوی او شلیک می‌کند.

بازپرس مینا اضافه کرد: همان موقع محیط‌بان دیگر به‌طرف سلاح همکارش رفت تا آن را بردارد، اما حسین دو گلوله نیز به‌سوی او شلیک می‌کند و در ادامه همراه با پدرش سلاح و وسایل محیط‌بانان را برداشته و ازآنجا فرار می‌کند.

وی با اشاره به اینکه متهم اصلی پرونده سلاح و فشنگ‌های محیط‌بانان را در کوه پنهان کرده و دوربین‌هایشان را در رودخانه می‌اندازد، خاطرنشان کرد: در ادامه یکی از دوستان پدرش، آن‌ها را پناه داده و از آنها پذیرایی کرده است، ولی مأموران بالاخره موفق به کشف مخفیگاه و دستگیری این پدر و پسر شدند.

این مقام مسئول بابیان اینکه متهمان جزئیات جنایت را بازگو کرده بودند، اما هنوز سلاح و دوربین‌های مسروقه محیط‌بانان کشف نشده بود، گفت: این در حالی است که آن منطقه صعب‌العبور بوده و امکان جست‌وجو با خودرو در آنجا وجود نداشت.

وی ادامه داد: به‌ این‌ ترتیب مأموران با استفاده از یک بالگرد ساعت‌ها در منطقه گشت زنی کردند تا اینکه سرانجام توانستند سلاحی را که متهم پنهان کرده بود، کشف کنند و با کشف سلاح، متهمان در حضور بازپرس جنایی صحنه جنایت را بازسازی کردند.

بازپرس مینا در پایان با اشاره به اینکه در کمتر از یک‌ماه با صدور قرار جلب به دادرسی برای متهمین به تحقیقات خود پایان دادیم، افزود: در نهایت پرونده با صدور کیفرخواست از سوی دادستان به دادگاه کیفری یک استان هرمزگان فرستاده شد و قرار است به‌زودی عامل شهادت محیط‌بانان گنو در دادگاه محاکمه شود.