اطلاعیه شماره 732 کمیته دفاع از حقوق پیروان ادیان

باور به مسیحیت در ایران، یعنی ارتکاب جرم سیاسی ـ امنیتی!

از انقلاب ۱۳۵۷ تاکنون دگراندیشان دینی با فشار، تعرض و آزار دولت جمهوری اسلامی روبرو بوده اند. نه تنها ایرانیان باورمند بهایی، یهودی، مسیحی و زرتشتی که حتی اهل تسنن و سایر پیروان اهل حق (یارسان) و دروایش و حتی شیعیانی که به نام های ملی ـ مذهبی یا روشنفکر دینی شناخته می شوند، از آزارها و سرکوب ها درامان نبوده اند. و سالهاست به خصوص نوکیشان مسیحی ایرانی را که  دولت جمهوری اسلامی ایران حاضر به رعایت حقوق انسانی ایشان نبوده و رسما مواد 18 و 19 اعلامیه جهانی حقوق بشر را به طور مستمر و برنامه ریزی شده  نقض نموده است.

جمعه چهار تیر ماه ۱۳۹۵:  نیروهای لباس شخصی با یورش به منزل آقای سعید ترابی از خادمین کلیسای کرج  وحاضرین در جلسه از جمله همسر ایشان (لیلا ترابی) را به همراه نسترن غیاثی، شهین شهابی و آقای وحید ترابی و همسر وی خانم زینت هادیفر را بازداشت و به محل نامعلومی منتقل کرده اند. گفتنی است، حاضرین در  این جلسه پرستشی به علت خواندن سرود های پرستشی مسیحی در شب قدر و هتک حرمت به ماه رمضان متهم به برگزاری جلسه فسق و فجور گردیده اند! مامورین لباس شخصی با توهین و فحاشی پس از بازرسی منزل مسکونی آقای ترابی کامپیوتر و تمام کتب و مقالات مسیحی وی ،گیتار و حتی تبلت فرزندش را با خود برده اند.

سه شنبه 8 تیرماه 1395: بازجویی و تهدید نعیمه نقاش زرگران خواهر کوچکتر زندانی مسیحی نسیم ­(مریم) نقاش زرگران توسط وزارت اطلاعات ، یک روز پس از بازگشت خواهرش به زندان اوین، توسط ماموران وزارت اطلاعات در دانشگاه گرمسار بازجوئی شد. باز جویان خانم زرگران بر این خواسته تاکید داشتند که وی باید به اسلام شیعه باز گردد، در غیر اینصورت عواقب عدم پذیرش مجدد بر عهده خود اوست.

شنبه 12 تیرماه 1395: چهار تن از دگراندیشان مذهبی موسوم به مسیحیان غیر تثلیثی در استان خوزستان به نام‌های “امین خاکی، حسین بارون زاده، محمد بهرامی و رحمان بهمنی ( با نام ضیاء)” که پیش‌تر در سال نود وسه بازداشت شده بودند جهت اجرای حکم یک‌سال حبس تعزیری به زندان مرکزی اهواز رفتند. این افراد دراردیبهشت ۹۳ پس از بازداشت، به زندان کارون اهواز (بند ۸ ) منتقل شدند. پس 8 ماه بازجویی‌با سپردن وثیقه از زندان آزاد شدند ولی پنج ماه بعد در دادگاه انقلاب اهواز  به یک‌سال حبس تعزیری محکوم گردیدند

اعضای کمیته دفاع از حقوق پیروان ادیان  با استناد به مواد 18 و 19 اعلامیه جهانی حقوق بشر، ضمن محکوم نمودن هرگونه  تبعیض عقیدتی ، خواهان برابری حقوق ایرانیان و نوع بشر فارغ از عقاید مذهبی آنانند و تمامی تلاش خود را در جهت جلب توجه وجدان های بیدار، نهادهای حقوق بشری و جامعه بین الملل در خصوص نقض حقوق انسانی ایرانیان توسط سردمداران جمهوری اسلامی ایران به کار خواهند بست.

ماده ۱۸ : هر انسانی محق به داشتن آزادی اندیشه، وجدان و دین است؛ این حق شامل آزادی دگراندیشی، تغییر مذهب و آزادی علنی و آشکار کردن آئین و ابراز عقیده، چه به‌صورت تنها، چه به‌صورت جمعی یا به‌اتفاق دیگران، در قالب آموزش، اجرای مناسک، عبادت و دیده‌بانی آن در محیط عمومی و یا خصوصی است.ماده ۱۹: هر انسانی محق به آزادی عقیده و بیان است؛ و این حق شامل آزادی داشتن باور و عقیده‌ای بدون نگرانی از مداخله و مزاحمت و حق جستجو، دریافت و انتشار اطلاعات و افکار از طریق هر رسانه‌ای بدون ملاحظات مرزی است..

732

کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

کمیته دفاع از حقوق پیروان ادیان