عاملین کشتار حیات وحش در زاوه با تلاش محیطبانان شناسایی و دستگیر شدند

از مدتی قبل اطلاعاتی مبنی بر فعالیت های مجرمانه گروهی از شکارچیان متخلف ساکن یکی از روستاهای زاوه در اختیار اداره محیط زیست این شهرستان قرار گرفته بوند.رئیس اداره محیط زیست گچساران در این رابطه گفت: پس از دریافت این اطلاعات تحقیقات گسترده ای در دستور کار نیروهای یگان محیط زیست این شهرستان قرار گرفته و محیط بانان به جمع آوری اطلاعات و شناسایی متخلفین پرداختند

ارسال کننده : نادر زندی

جواد ستوده اظهار داشت: پس از اطمینان از بروز تخلفات گسترده و شناسایی عده ای در این رابطه موضوع با دادستان شهرستان زاوه مطرح و حکم بازرسی از سه خانه در روستای مورد نظر صادر گردید

پس از هماهنگی با دادستان و اخذ نیابت قضایی محیط بانان به همراه مامورین پلیس اطلاعات و امنیت زاوه سه خانه روستایی را مورد تفتیش و بازرسی قرار دادند.

در بازرسی از خانه اول یک اسلحه شکاری غیرمجازو لاشه ۴ عدد باقرقره شکم سیاه، در بازرسی از خانه دوم لاشه یک باقرقره شکم سیاه و یک چکاوک و در بازرسی از خانه سوم نیز مقداری گوشت تشی و لاشه یک حلقه مار کشف و ضبط گردید.

در این رابطه پنج متهم بازداشت و جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی تحویل شدند.

مامورین که در جریان تخلفات بزرگتری از این گروه قرار داشتند پس از بازرسی از منزل و بازداشت متخلفین گوشی تلفن همراه آنها را نیز توقیف نموده و با دستور مقام قضایی و هماهنگی با پلیس اطلاعات نسبت به بازبینی تصاویر موجود در گوشی ها اقدام نمودند.

در بازبینی از از گوشی تلفن همراه متخلفین تصاویر متعددی از کشتار انواع گونه های جانوری بدست آمد که تصاویر مذکور ضمیمه پرونده گردید.

بررسی تصاویر متاسفانه حاکی از کشتار بیرحمانه حدودا هفت عدد کفتار متفاوت، یک گرگ خاکستری، دو قوچ وحشی، یک روباه، تعداد زیادی خرگوش وحشی و حدود ۲۵ باقرقره توسط اعضای این گروه می باشد.

این گروه از شکارچیان متخلف به هیچ جانوری اعمم از پستاندار، پرنده، خزنده، گوشتخوار، علفخوار و غیره رحم نکرده و با هر جانوری مواجه شده نسبت به شکار آن اقدام کرده بودند.

تصاویر بدست آمده با همکاری پلیس امنیت در دست بررسی های تخصصی و کارشناسی قرار دارد تا تعداد و نوع دقیق گونه های جانوری شکار شده و اسلحه های بکار رفته در تخلفات مشخص گردد.از پنج مته دستگیر شده در این رابطه دو نفر که دخالت کمتری در تخلفات داشتند با قید ضمانت آزاد شده و سه متهم اصلی همچنان در بازداشت بسر می برند.

این پرونده در حال حاضر در دادسرا در مرحله بازپرسی و کارشناسی قرار دارد و پس از تکمیل جهت رسیدگی به جرم به دادگاه ارسال خواهد شد.

تصاویر زیر تعدادی از عکس های بدست آمده از گوشی تلفن همراه متخلفین و بخش کوچکی از کشتار گسترده حیات وحش به دست آنان می باشد: