اطلاعیه 721 کمیته دفاع از حقوق پیروان ادیان

سکوت مسئولین در برابر مرگ تدریجی زندانیان در ایران

مسئولین قضایی علیرغم درخواست های مکرر خانم مریم نقاش زرگران بر مبنای دارا بودن شرایط لازم، تا کنون از اعطای مرخصی یا آزادی مشروط به این نوکیش مسیحی خودداری کرده اند.

 به استناد قانون مجازات، زندانی با محکومیت زیر ده سال، پس از گذراندن یک سوم حبس، امکان برخورداری از آزادی مشروط را دارد و خانم نقاش زرگران بیش از یک سوم حبس خود را تحمل کرده است.

وی قبل از بازداشت به بیماری قلبی مبتلا، و تحت درمان  و دارو بود. پزشکان او را از موقعیت های استرس زا منع کرده بودند. بعد از زندان فشارهای روحی و استرس های او بیشتر شد.  وضع روحی او نیز در زندان بدتر گردید.  گوش میانی وی بگفته پزشکان باید جراحی شود که تاکنون در این باره اقدامی انجام نشده است. کاهش شدید وزن جسمی او بسیار نگران کننده است.

خانم زرگران با توجه به شرایط فوق و عدم رسیدگی به وضعیت جسمی، وضعیت پرونده، عدم آزادی مشروط و مخالفت با اعطای مرخصی در اعتصاب غذا به سر می برد.

قاضی مقیسه، خانم نقاش زرگران را در دادگاه نخست به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی» به ۴ سال حبس تعزیری محکوم کرد  و از۲۴ تیرماه ۱۳۹۲ وی در زندان به سر می برد، خانم نقاش زرگران در هیچ یک از این مراحل به وکیل تعیینی دسترسی نداشته است.

اعلام اعتصاب غذای دو برادر زندانی در حمایت از مریم نقاش زرگران

خالد حردانی و رسول حردانی دو برادر زندانی محبوس در سالن ۱۲ بااعتصاب غذای اعتراضی خود از خواسته های نوکیش مسیحی حمایت کرده میگویند:خانم نقاش زرگران در طول مدت اعتصاب  بدون هیچ رسیدگی از جانب ماموران زندان اوین رنج زیادی را متحمل شده است .

مریم نقاش زرگران، نوکیش مسیحی در پی وخامت حال و افت فشار به بیمارستان انتقال داده شد.

ولی، بدون درمان به زندان بازگردانده شد!

فراتر سه هفته است که نخبگان ایرانی همراه با روزنامه نگاران، معلمین، فعالین کارگری و فعالان حقوق بشر نیز  در اعتصاب غذای نامحدود هستند، و اینک وضعیت جسمانی آنان وارد مراحل خطرناکی شده است بطوریکه قوای جسمانی آنها به شدت رو به تحلیل رفته همراه با درد شدید معده، عوارض داخلی و گوارشی ، سردرد مداوم، ضعف بینائی، از کار افتادگی کلیه ها و….. اما مسوولان زندان از رسیدگی به وضعیت  آنان امتناع می کنند.

اعتصابیون عبارتند از: احسان مازندرانی، جعفر عظیم‌زاده، مریم نقاش زرگران، محمدصدیق کبودوند، رسول رضوی، حشمت الله طبرزدی، محمد عبدالهی،  آرش مکری،  محمدامین آگوشی، رسول رضوی، افشین سهراب زاده، افشین بایمانی، خالد و رسول حردانی، عیسی سحرخیز و ….  و آنان اعتراض دارند به اتهام‌های انتسابی جدید، تلاش وزارت اطلاعات برای تمدید مدت حبس، بیدادگری، بی توجهی مسئولین، زورگویی و ظلم تحمل‌ناپذیر

اعضای کمیته دفاع از حقوق پیروان ادیان، با محکوم نمودن هرگونه تبعیض عقیدتی، خواهان آزادی بدون قید و شرط کلیه زندانیان سیاسی و عقیدتی و همچنین برابری حقوق ایرانیان فارغ از عقاید مذهبی آنان می‌باشند و تمامی تلاش خود را در جهت جلب توجه وجدان های بیدار، نهادهای حقوق بشری و جامعه بین الملل در خصوص نقض حقوق انسانی ایرانیان توسط سردمداران جمهوری اسلامی ایران به کار خواهند بست.

721

 کمیته دفاع از حقوق پیروان ادیان

کانون دفاع از حقوق بشر در ایران