فاضلاب پردیسان قم تبدیل به معضل زیست محیطی شده است

معاون امور عمرانی استانداری قم گفت که فاضلاب پردیسان در حال حاضر تبدیل به یکی از معضلات زیست محیطی شده است.

ارسال کننده : علی میرزایی

fazelab pardisan

محسن بهشتی در جلسه شورای تأمین مسکن استان، اظهار کرد: “فاضلاب پردیسان در حال حاضر تبدیل به یکی از معضلات زیست محیطی و مطالبه اکثر ساکنین شده است. باید هر چه سریعتر ساماندهی و طرح کوتاه مدتی برای رفع معضلات آن اجرایی شود”.

وی افزود: “باید با یک برآورد دقیق، تعداد خانوار، مشخص و راهکار مناسب هر چه زودتر عملیاتی شود. پساب این فاضلاب، آب پایدار و با حجم بالایی است که می‌تواند ظرفیت‌هایی را برای توسعه فضای سبز شهری، توسعه واحدهای صنعتی و واحدهای تجاری و عمومی مستقر در منطقه داشته باشد”.

بهشتی، نظارت دقیق بر نحوه فروش و قراردادهای واگذاری ۱۱۰ هکتار از اراضی دولتی پردیسان به اتحادیه تعاونی کارکنان دولت را خواستار شد و گفت: “لازم است کمیته فنی شورای تأمین مسکن به این امر نظارت دقیق کند تا تعهدات اتحادیه که شامل زیرسازی معابر و تامین بخشی از زیرساختها بوده به مرحله اجرا درآید”.

در این جلسه سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان از آماده سازی ۱۰۰۰ واحد مسکن مهر برای واگذاری به مالکان طی روزهای آینده خبر داد و گفت: “با واگذاری این واحدها ۲۹۵۰ واحد از تعهدات مسکن مهر استان باقی خواهد ماند”.

حسن صبوری گفت: “کل تعهدات استان در زمینه مسکن مهر ۴۶ هزار و ۷۵۰ واحد بوده است که بیش از ۴۲ هزار و ۶۰۰ واحد در ۱۱ مرحله واگذار شده است”.