حمایت‌های قانونی از محیط بانان صورت نمی‌گیرد

نماینده مردم اردکان در مجلس در واکنش به کشته شدن یک نفر از ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان نور توسط قاچاقچیان چوب با تاکید بر اینکه طبق قانون محیط بانان ضابط قضایی هستند، گفت که خلاء قانونی در این خصوص مانع انجام وظایف محیط بانان شده که در صورت ارائه لایحه از سوی دولت مرتفع خواهد شد.

ارسال کننده : احسان فتاحی

mohitbanan

محمدرضا تابش در واکنش به کشته شدن یک نفر از ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان نور توسط قاچاقچیان چوب، گفت: “محیط‌بانان هرچند در حکم ضابط قضایی هستند اما حمایت‌های قانونی لازم از این افراد صورت نمی‌گیرد، این عدم حمایت موجب شده تا محیط‌بانان نتوانند به وظایف قانونی خود عمل کنند”.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: “باید قوانین حمایتی برای حفظ امنیت آنها در برخورد با متخلفان تصویب شود، همچنین تامین تجهیزات منطبق بر استانداردهای روز و آموزش آنها نیز ضروری است”.

وی با یادآوری اینکه قوانین مرتبط با محیط بانان از ضمانت اجرایی لازم برخوردار نیست، گفت: “در مجلس نهم ابتدا طرحی در این زمینه توسط نمایندگان تهیه و بعد دولت لایحه‌ای را در این خصوص تقدیم مجلس کرد که متاسفانه در صحن علنی رد شد”.

رئیس فراکسیون محیط‌زیست و توسعه پایدار در مجلس نهم یادآور شد: “ارائه مجدد لایحه برای حمایت از محیط بانان برای دولت بار مالی نخواهد داشت بنابراین برای رفع خلاء قانونی قوانین حمایت از محیط‌بانان دولت باید لایحه‌ای را به مجلس ارائه کند”.

ادریس هدایتی معاون اداره منابع طبیعی نور از کشته شدن یک نفر از ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان در درگیری با قاچاقچیان چوب خبر داد.