فاضلاب پردیسان قم تبدیل به معضل زیست محیطی شده است

محسن بهشتی در جلسه شورای تأمین مسکن استان، اظهار کرد: “فاضلاب پردیسان در حال حاضر تبدیل به یکی از معضلات زیست محیطی و مطالبه اکثر ساکنین شده است. باید هر چه سریعتر ساماندهی و طرح کوتاه مدتی برای رفع معضلات آن اجرایی شود”.

ارسال کننده : احسان فتاحی

fazelab pardisan

وی افزود: “باید با یک برآورد دقیق، تعداد خانوار، مشخص و راهکار مناسب هر چه زودتر عملیاتی شود. پساب این فاضلاب، آب پایدار و با حجم بالایی است که می‌تواند ظرفیت‌هایی را برای توسعه فضای سبز شهری، توسعه واحدهای صنعتی و واحدهای تجاری و عمومی مستقر در منطقه داشته باشد”.

بهشتی، نظارت دقیق بر نحوه فروش و قراردادهای واگذاری ۱۱۰ هکتار از اراضی دولتی پردیسان به اتحادیه تعاونی کارکنان دولت را خواستار شد و گفت: “لازم است کمیته فنی شورای تأمین مسکن به این امر نظارت دقیق کند تا تعهدات اتحادیه که شامل زیرسازی معابر و تامین بخشی از زیرساختها بوده به مرحله اجرا درآید”.

در این جلسه سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان از آماده سازی ۱۰۰۰ واحد مسکن مهر برای واگذاری به مالکان طی روزهای آینده خبر داد و گفت: “با واگذاری این واحدها ۲۹۵۰ واحد از تعهدات مسکن مهر استان باقی خواهد ماند”.

حسن صبوری گفت: “کل تعهدات استان در زمینه مسکن مهر ۴۶ هزار و ۷۵۰ واحد بوده است که بیش از ۴۲ هزار و ۶۰۰ واحد در ۱۱ مرحله واگذار شده است”.