پارک پیرانشهر با حکم دادگاه تخریب شد+عکس

روز گذشته، پنجم خردادماه پارک فرهنگ پیرانشهر در محله‌ای به همین نام از سوی مالکان شخصی پارک تخریب گردید.تخریب پارک علی‌رغم مخالفت فعالین محیط‌زیست و دوستداران فضای سبز صورت گرفته است.

ارسال کننده : احسان فتاحی

پارک پیرانشهر با حکم دادگاه تخریب شد+عکس

پیشتر دادگاه در دو حکم جداگانه، مانع از تخریب آن شده بود که با پیگیری مدعیان مالکیت ارضی پارک فرهنگ، قاضی به ارثی بودن زمین پارک و استرداد آن رأی داد.

اکنون زمین پارک متعلق به خانواده “ع.م” می‌باشد و اعضای این خانواده طی دو روز گذشته اقدام به حصارکشی و دیوارکشی اطراف پارک مزبور در مرکز شهر پیرانشهر کرده‌اند.

به گفته‌ی یک شهروند ساکن پیرانشهر که با خبرنگار آژانس کُردپا گفتگو کرده است؛ آقای “م” در سه سال اخیر با پرداخت یک میلیارد تومان از سوی شهرداری جهت واگذاری پارک و انصراف از شکوائیه موافقت کرده بود.

همین منبع اضافه می‌کند که مدعی زمین‌های پارک فرهنگ به دلیل باندبازی‌ها درون شهرداری و فساد اداری، مبلغ مطالبه‌ی قیمت زمین را به ٥ میلیارد تومان افزایش داده است.

همچنین تخریب درختان و بوته‌های زینتی با چمن در پارک فرهنگ در حالی است که پیشتر فرمانداری و شهرداری از “مصالحه” و “ملک جایگزین” در قضیه پارک فرهنگ خبر داده بودند.

طبق برآوردهای نیمه‌رسمی، از حدود ۱۴۰ میلیون هکتار “اراضی ملی”، نزدیک به ۱۰ میلیون هکتار زمین سند ندارد.

پارک پیرانشهر

پارک پیرانشهر

پارک پیرانشهر