روستای ۳ هزار نفری تنها ۲ ساعت از شبانه روز آب آشامیدنی دارند

مردم روستای قاسم آباد بعد از مدتها مطالبه و مکاتبه همچنان اسیر بی توجهی مسئولین هستند. در بخش بمپور شهرستان ایرانشهر روستایی با جمعیت سه هزار نفری در طول شبانه روز تنها دو ساعت از نعمت آب آشامیدنی برخوردار است، گره ای است که به دست مسئولین امر باز خواهد شد.

ارسال کننده : نادر زندی

یکی از شهروندان روستای قاسم آباد بخش بمپور شهرستان ایرانشهر به خبرنگار ما می گوید: “متأسفانه علی رغم گذر پروژه بزرگ خط انتقال طرح آبرسانی مجتمع شرق و غرب بمپور از کنار روستای قاسم آباد؛ همچنان این روستا با کمبود آب مواجه است”.

عبدالهی می گوید: “آب و فاضلاب روستایی در سال ۱۳۸۳ یک حلقه چاه در پایین دست این روستا حفر کرده اما این چاه جوابگوی مردم روستا نیست و چه بسا برخی از محله ها روزانه فقط نیم ساعت آب دارند”.

مسلم نیز با ابراز گلایه از عدم پیگیری مسئولین می گوید: “با وجود پیگیریهای صورت گرفته و مکاتبات زیاد هنوز این مشکل چند سالی است که بر طرف نشده است”.

این شهروند روستای قاسم آباد می افزاید: “خشکسالی چندساله، حرکت شن های روان و گرمای سوزان منطقه در کنار نبود آب آشامیدنی به یکی از چالش های جدی روستا بدل شده است بطوریکه به طور قطع با تدبیر سریع مسئولین در ماندگاری روستاییان در روستاها و جلوگیری از مهاجرت آنها به شهرها موثر خواهد بود”.

در همین زمینه مدیر آب و فاضلاب روستایی ایرانشهر با تایید کاهش آب چاه و مشکل کمبود آب در روستای قاسم آباد بیان داشت: “به منظور رفع مشکل کمبود آب آشامیدنی مردم این منطقه این اداره کارخرید لوله برای انتقال شبکه آب به روستای قاسم آباد را آغاز کرده است”.

محمدرضا کلکلی با بیان این که آبرسانی به دو روستای جعفرآباد و قاسم آباد از توابع بخش بمپور یکی از مهمترین اولویتهای مدیریت آب و فاضلاب روستایی ایرانشهر است.