آلودگی وسیع آب آشامیدنی به کرمانشاه هم رسید

  پس از آلودگی آب‌ شرب در خرم‌آباد، هرسین و اسلام‌آبادغرب و مسمومیت گسترده و چند صد نفری مردم این شهرها، آلودگی آب به خانەهای مردم کرمانشاه نیز سرایت کرد.

ارسال کننده : احسان فتاحی

آلودگی وسیع آب آشامیدنی به کرمانشاه هم رسید

براساس گزارشات رسیده به آژانس خبررسانی کُردپا، از دو روز گذشته در چند منطقه و چندین شهرک کرمانشاه آلودگی آب به چنان سطحی رسیده بود که به هیچ عنوان قابل شرب و استفاده نبوده و طی ساعت‌های اخیر از تیرگی آن کاسته شده، اما بو و مزەی متعفن آن باعث رنجش و اخلال در زندگی عادی کرمانشاهی‌ها شده است.
به نقل از شهروند-خبرنگاران کرمانشاهی، مردم این شهر ساعت‌ها آب آشامیدنی خود را جوشانده و سپس آن را مصرف می‌کنند.
مسمومیت بیش از سیصد نفر از شهروندان “اسلام آبادغرب” طی روزهای گذشته و انتقال گستردەی آن‌ها به بیمارستان‌های سطح شهر، مردم کرمانشاه را نیز به هراس انداخته است، به همین خاطر تا حد امکان از آب‌های معدنی جهت نوشیدن استفاده می‌کنند و یا بعد از جوشاندن آب لوله کشی، اقدام به مصرف آن می‌کنند.
برخی گزارش‌ها حاکیست، دلیل آلودگی آب شرب در کرمانشاه، ورود فاضلاب شهری به آن است، لیکن دکتر ابراهیم شکیبا، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفتگو با خبرگزاری مهر، این خبر را تکذیب نموده است.
قابل ذکر است که طی هفتەهای گذشته نیز در پی آلودگی وسیع آب شرب هرسین و اسلام‌آبادغرب، مقامات بهداشتی و حکومتی استان در ابتدا حاضر به پذیرش این آلودگی نشدند، اما بعد از گذشت چند روز و مسمومیت گسترده شهروندان، نهایتا معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در گفتگویی با خبرگزاری مهر اعلام کرد که ویروس نورواک عامل مسمومیت و آلودگی آب شرب استان است.