عاملین شکار بزغاله وحشی در فیروزکوه پس از واریز جریمه به دادگاه معرفی شدند

عصر روز  (جمعه ۹۵/۲/۱۰) به دنبال دریافت گزارشی مبنی بر ورود گروهی از شکارچیان به ارتفاعات منطقه آزاد ارجمند فیروزکوه در استان تهران، نیروهای یگان محیط زیست این شهرستان و دو نفر از همیاران محلی عازم منطقه مذکور شدند.

ارسال کننده : نادر زندی

رییس اداره حفاظت محیط زیست فیروزکوه در این باره گفت: با توجه به تاریک شدن هوا مامورین به جست و جو خاتمه داده و در یکی از مسیرهای خروجی منطقه به کمین نشستند.
محمد فریدی اظهار داشت: حوالی ساعت ۱۱ شب محیط بانان موتجه شدند که سه نفر در حال خروج از منطقه و نزدیک شدن به کمین مامورین هستند.
فریدی گفت: محیط بانان و همیاران جهت برخورد قانونی با متخلفین وارد عمل شده و هر سه نفر را در تاریکی شب بازداشت نمودند.
شکارچیان متخلف شکار خود را در طول روز انجام داده و تا نیمه های شب در کوه مخفی شده بودند تا پس از تاریکی هوا منطقه را ترک کنند.
در بازرسی از متخلفین لاشه یک بزغاله وحشی، یک قبضه اسلحه گلوله زنی برنو، تعدادی فشنگ و سایر ادوات شکار کشف و ضبط گردید.
شکارچیان متخلف طی هماهنگی با قاضی کشیک به پاسگاه انتظامی ارجمند تحویل شده و شب گذشته را در بازداشت بسر بردند.
متهمین پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی شدند.
متخلفین صبح امروز (شنبه ۹۵/۲/۱۱) مبلغ یکصد میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیر مجاز یک بزغاله وحشی را به حساب دولت واریز و فیش مربوطه را به دادگاه ارائه نمود.
متهمین علاوه بر پرداخت ضرر و زیان وارده به محیط زیست محیط زیست، در دادگاه به جرم صید و شکار غیرمجاز جانوران وحشی محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۱ قانون شکار و صید به حبس از ۹۱ روز تا ۶ ماه و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا سه میلیون ریال محکوم خواهند شد.
بر اساس ماده ۱۴ قانون شکار و صید، اسلحه و ادوات کشف شده تا اتمام رسیدگی به پرونده و تعیین تکلیف از سوی دادگاه، توقیف و در اختیار اداره محیط زیست می باشد.
مقام قضایی می تواند با استناد به ماده مذکور و ماده ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی نسبت به ابطال مجوز حمل سلاح کشف شده اقدام و دستور مصادره اسلحه های مربوطه به نفع دولت را صادر نماید.