آیین مصالحه غلام حسین خالدی فردا برگزار می شود

آیین مصالحه و سازش محیط بان در بند دنا غلام حسین خالدی فردا برگزار می شود

ارسال کننده : نادر زندی

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): آیین مصالحه و سازش محیط بان در بند دنا غلام حسین خالدی با خانواده مرحوم محمد پایه گذاران فردا جمعه ۲۸ /۹۴/۱۲ ساعت ۹/۳۰ تا ۱۱ در محل دفتر حضرت آیت اله ملک حسینی برگزار میشود.
در صورت صلح و سازش و اعلام رضایت اولیاء دم، محیط بانان خالدی نیز همچون اسعد تقی زاده از زندان آزاد شده و نوروز سال جدید را در کنار خانواده خود خواهد بود.
محیط بانان پارک ملی دنا در روز ۲۴ تیرماه ۱۳۸۹ در ارتفاعات بالای چهار هزار متر این منطقه متوجه صدای شلیک گلوله شده و پس از مدتی با چهار نفر شکارچی غیرمجاز که در حال حمل لاشه یک کل وحشی بودند مواجه می شوند.
شکارچیان با مامورین درگیر می شوند و مرحوم محمد پایه گذار با شلیک گلوله کلاشینکف کشته می شود.
غلامحسین خالدی محکوم به اعدام نیست
تاکنون سه بار حکم قصاص غلامحسین خالدی توسط دیوان عالی کشور نقض و پرونده جهت بررسی مجدد به شعبه یکم دادگاه کیفری کهگیلویه و بویراحمد ارجاع شده است شده است، با این وجود دادگاه هر سه بار پس از نقض رای از سوی دیوان مجددا حکم به اعدام غلامحسین خالدی داده است.
در نوبت اول و دوم دیوان عالی کشور پس از نقض حکم قصاص، پرونده را مجددا به همان شعبه دادگاه ارجاع داده بود اما نوبت سوم دیوان عالی کشور ضمن نقض حکم قصاص، رسیدگی به پرونده را از دادگاه مذکور سلب و به شعبه دیگری ارجاع نمود.
در حکم دیوان عالی کشور آمده است: «با توجه به اینکه حسب محتویات پرونده متهم مامور دولت و درحال انجام وظیفه بوده و مطابق مقررات قانونی اصل برخورد با متخلفین، از حمایت قانونگذار برخوردار می باشد و بر اساس آخرین نظریه هیئت کارشناسان تیراندازی، (استفاده از سلاح توسط متهم) با رعایت مقررات و موازین قانونی بوده و قصد هدف قرار دادن نقطه اصابت مورد تردید می باشد…»
با این وجود جلب رضایت خانواده مقتول و آزادی محیط بان خالدی از طریق صلح و سازش هم به لحاظ زمانی و هم به لحاظ قومیتی با توجه به اینکه هر دو خانواده در یک منطقه زندگی می کنند کوتاه تر و بهتر خواهد بو
د