تصاحب سپاه پاسداران بر چندین هکتار از اراضی

چندین هکتار از اراضی مرکزی شهر ربط به تصاحب سپاه پاسداران سردشت درآمد.

ارسال کننده : احسان فتاحی

29786

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، سپاه در شهر ربط اواخر هفته‌ی گذشته با نصب تابلو در اراضی مرکز شهر، خود را مالک چنین زمین‌های اعلام کرد.

مساحت این زمین‌ها بالغ بر ٩ هکتار می‌باشد.

تملک اراضی شهر ربط توسط سپاه
یک منبع آگاه از موضوع به خبرنگار کُردپا گفت: از آغاز جنگ ٨ ساله، اراضی مرکزی شهر ربط به محل استقرار پادگان نظامی سپاه مبدل گشت و تا چند سال قبل هم این اراضی عمومی در اختیار آنها بود.

وی که نخواست نامش فاش شود، از تصمیم شهرداری ربط جهت واگذاری زمین‌ها به اقشار کم‌درآمد و کارکنان دولتی خبر داد و افزود: در ماه‌های اخیر سپاه شهرستان سردشت به بهانه‌ی مرزی بودن منطقه و نیز تملک بر چنین زمین‌هایی، مانع از اقدام شهرداری شده است.

به گفته‌ی همین منبع، از اوایل پاییز امسال و به سبب “رانت اطلاعاتی سپاه” و تبانی در نهادهای عمرانی ـ خدماتی نظیر شهرداری و امور اتباع و مهاجرین خارجی در استانداری ارومیه، زمین‌های مرکز ربط حصارکشی و تابلوی تملک آنها نیز نصب شد.

برای مدت ٥ سال، زمین‌های مذکور محل اسکان کُردهای اقلیم کُردستان که در اوایل انقلاب به سردشت و ربط مهاجرت کرده بودند، بود.

هر از چند گاهی گزارشاتی از تصرف اراضی مرغوب در شهرهای کُردستان ایران توسط نهادهای نظامی ـ امنیتی منتشر می‌گردد که بسیاری از آنها تحت عنوان زمین‌خواری مطرح می‌شوند.

پدیده‌ی زمین‌خواری در چند سال اخیر به یک بحران ملی مبدل گشته بنحوی که در دعواهای سیاسی جناح‌های حکومتی، عاملان و مرتکبین آن افشاء و آشکار می‌شوند.

در همین ارتباط، قائم مقام معاون قضائی قوه قضائیه آذرماه امسال گفت: در دو دهه اخیر زمین‌خواری در ایران روند صعودی داشته و دلیل آن ورود “افراد آلوده به شبکه‌های قدرت” در این عرصه بوده است.