عاملین شکار یک خوک وحشی

عاملین شکار یک خوک وحشی در تفرش پس از واریز جریمه به دادگاه معرفی شدند

ارسال کننده:نادرزندی

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر ورود شکارچیان غیرمجاز به مناطق آزاد تفرش در استان مرکزی نیروهای یگان محیط زیست این شهرستان عازم منطقه مربوطه شدند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی، سرپرست اداره محیط زیست تفرش در این باره گفت: محیط بانان پس از ساعت ها پیاده روی و دوربین کشی دو شکارچی متخلف را مشاهده نمودند.
علی خسروان اظهار داشت: مامورین جهت برخورد قانونی با متخلفین وارد عمل شده و هر دو نفر را بازداشت نمودند.

در بازرسی از شکارچیان متخلف لاشه یک خوک وحشی (گراز) به همراه یک قبضه اسلحه شکاری کشف و ضبط گردید.
متهمین پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی شدند.
شکارچیان متخلف روز … مبلغ هشت میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز یک خوک وحشی را به حساب دولت واریز و فیش مربوطه را به دادگاه ارائه نمودند.
بر اساس ماده ۱۴ قانون شکار و صید، اسلحه ۲۷۰ و ادوات کشف شده تا اتمام رسیدگی به پرونده و تعیین تکلیف از سوی دادگاه، توقیف و در اختیار اداره محیط زیست می باشد.
متهمین علاوه بر پرداخت ضرر و زیان وارده به محیط زیست محیط زیست، در دادگاه به جرم صید و شکار غیرمجاز جانوران وحشی محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۱ قانون شکار و صید به حبس از ۹۱ روز تا ۶ ماه و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا سه میلیون ریال محکوم خواهند شد.
مقام قضایی می تواند با استناد به ماده مذکور و ماده ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی نسبت به ابطال مجوز حمل سلاح کشف شده اقدام و دستور مصادره اسلحه های مربوطه به نفع دولت را صادر نماید.