عاملین شکار دو کل و بز وحشی در پناهگاه حیات

عاملین شکار دو کل و بز وحشی در پناهگاه حیات وحش رباط شور دستگیر شدند

ارسال کننده: نادرزندی
پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew):
 روز پنجشنبه ۹۴/۱۰/۳ نیروهای محیط زیست شهرستان فردوس در استان خراسان جنوبی از طریق همیاران محیط زیست در جریان ورود دو موتورسیکلت و چهار سرنشین به محدوده پناهگاه حیات وحش رباط شور قرار گرفتند.
فرمانده یگان محیط زیست استان خراسان جنوبی در این باره گفت: پس از دریافت این گزارش اکیپی از محیط بانان شهرستان فردوس بوسیله دو دستگاه خودروی پیکاپ و دو موتورسیکلت تریل وارد منطقه شده و به جست و جوی رد موتورسیکلت ها مشغول شدند.
مسعود مستقیم اظهار داشت: مامورین پس از ساعت ها جست و جو و ردزنی حوالی غروب آفتاب متخلفین را سوار بر یک موتور هوندا و یک موتور ایژ مشاهده نموده و جهت برخورد قانونی با متخلفین وارد عمل شدند.
رییس اداره محیط زیست شهرستان فردوس گفت: شکارچیان غیرمجاز پس از مشاهده نیروهای محیط زیست لاشه یک کل و لاشه یک بز وحشی را رها نموده و بوسیله موتورسیکت ها مشغول فرار شدند.

عبداله اسدی برون اظهار داشت: دو متخلف  بوسیله یک موتور هوندا موفق به فرار شده و مامورین به تعقیب موتورسیکلت ایژ و دو سرنشین آن پرداختند.
پس از حدود نیم ساعت تعقیب و گریز و شلیک چندین تیر هوایی توسط محیط بانانف موتورسیکلت متخلفین متوقف شده و دو سرنشین آن بازداشت شدند.
در بازرسی از متخلفین دستگیر شده یک اسلحه شکاری غیرمجاز (قاچاق)، لاشه یک کل وحشی و لاشه یک بز وحشی کشف و ضبط گردید.
متهمین حوالی ساعت ده شب از منطقه به شهرستان فردوس منتقل شده و با دستور مقام قضایی روانه بازداشت شدند.
صبح روز شنبه ۹۴/۱۰/۵ نیز یکی از دو متخلف فراری نیز خود را به دادگاه معرفی نموده و وی نیز با دستور دادستان روانه زندان شد.
در حال حاضر هر سه متهم در زندان بسر می برند و موتورسیکلت، اسلحه کشف شده، ادوات و لاشه های شکار با دستور مقام قضایی تا زمان تعیین تکلیف در اختیار اداره محیط زیست می باشد
.