عاملین کشتار ۳۵ پرنده وحشی

ارسال کننده:نادرزندی

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew):
 روز پنجشنبه ٩۴/١٠/٣ نیروهاى یگان محیط زیست شهرستان شاهرود در استان سمنان حین گشت و کنترل در مناطق آزاد این شهرستان متوجه صداى شلیک گلوله شدند.
رییس اداره محیط زیست شاهرود در این باره گفت: محیطبانان پس از مدتى جست و جو و دوربین کشى دو چهار شکارچى متخلف را حین انجام شکار غیرمجاز مشاهده نمودند.
امامعلی فیروزپور اظهار داشت: مامورین جهت برخورد قانونى با متخلفین وارد عمل شده و هر چهار نفر را بازداشت نمودند.
در جریان بازرسى از متخلفین لاشه ۳۵ پرنده وحشی شامل لاشه ٨ کبوتر وحشى، یک مرغابى وحشى، پنج قمرى و ٢١ فاخته به همراه سه اسلحه شکارى داراى جواز حمل و مهمات مربوطه کشف و ضبط گردید.
لاشه ۳۵ پرنده وحشی به همراه سه اسلحه شکاری کشف شده از شکارچیان متخلف در شهرستان شاهرود
متخلفین پس از تنظیم صورتجلسه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشى به مراجع قضایى معرفى و با قرار وثیقه تا زمان تشکیل دادگاه و رسیدگى به پرونده آزاد شدند.
متهمین علاوه بر پرداخت ضرر و زیان وارده به محیط زیست محیط زیست، در دادگاه به جرم صید و شکار غیرمجاز جانوران وحشی محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۱ قانون شکار و صید به حبس از ۹۱ روز تا ۶ ماه و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا سه میلیون ریال محکوم خواهند شد.
بر اساس ماده ۱۴ قانون شکار و صید اسلحه ها و ادوات کشف شده از متخلفین تا اتمام رسیدگی به پرونده و تعیین تکلیف از سوی دادگاه، توقیف و در اختیار اداره محیط زیست می باشد.
مقام قضایی می تواند با استناد به ماده مذکور و ماده ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی نسبت به ابطال مجوز حمل سلاح های کشف شده اقدام و دستور مصادره اسلحه های مربوطه به نفع دولت را صادر نماید
.