یک اسب مسابقه معروف که ارزش آن بیش از ۱۲ میلیون دلار

یک اسب مسابقه معروف که ارزش آن بیش از ۱۲  میلیون دلار  تخمین زده شده، در روز جمعه ۲۷ نوامبر ۲۰۱۵ به اتهام برقراری رابطه همجنسگرایانه  اعدام خواهد شد.

ارسال کننده:ندا امین

cheval-arabe-600x330 این اسب 4 ساله، متعلق به شاهزاده سعودی، الولید بن طلال، که  بیش از ۶  میلیون دلار در آخرین فصل مسابقات ویژه  قهرمانی در قطر بدست آورده است به اتهام همجنسگرایی به اعدام محکوم شده است.

این اسب نر توسط کارکنان شاهزاده، در حالی مشاهده شده که او در یک رابطه جنسی با اسب دیگری مشغول بوده. هنگامی که این مطلب به مقامات گزارش شد، اسب بلافاصله از محوطه خود برداشته شد و در سلول انفرادی محبوس شد.

رئيس  کمیته امر به معروف و نهی از منکر  عربستان، شیخ عبدالرحمن السند گفت:”ما باید به هر طریق از شیوع همجنسگرایی محافظت کنیم، و البته این بدان معناست که حتی حفاظت از حیوانات هم در این مسله وظیفه ما برای پاک نگه داشتن سرزمین مقدسمان است”

سازمان های مختلف حمایت از حقوق حیوانات و همجنسگرایان، این تصمیم کمیته نشر فضائل دینی (امر به معروف و نهی از منکر) عربستان را محکوم کرده اند.

آقای مک اینتایر سخنگوی بنیاد مردمی رعایت اصول اخلاقی در برابر جانوران، با نام اختصاری PETA میگوید: عربستان سعودی سالیانه ۲۵ تا ۳۵ هزار حیوان مانند سگ، گربه، اسب و شتر  را به اتهام همجنسگرایی را از طریق سنگسار یا بریدن سر معدوم میکند، در صورتی که در این احکام برای حیونات در قرآن، کتاب مسلمانان هیچ اشاره ای نشده است.

تا کنون ۱۲ نفر از آمریکا و اروپا  برای خرید  این اسب جهت جلوگیری از اعدام وی اعلام آمادگی کرده اند، که هیچ نهادی از عربستان حاضر به مذاکره جهت فروش اسب نشده اند و کماکان تصمیم به اعدام وی در روز جمعه ۲۷ نوامبر دارند.

در عربستان سعودی، همجنس گرایی به طور گسترده ای شامل مجازات سنگین هم  برای حیوانات و هم  انسان میباشد. مجازات همجنسگرایی در کشور پادشاهی سعودی، حبس، جریمه، تنبیه بدنی (مانند شلاق)، و حتی مجازات اعدام است.

مبارزه با همجنس گرایی در کنار مبارزه با مصرف الکل و سحر و جادو، یکی از اهداف اصلی کمیته امر به معروف و نهی از منکر کشور عربستان میباشد