افزایش ابتلابه سرطان

افزایش ابتلابه سرطان همزمان با پیری‌جامعه

ارسال کننده:محمود نعیمی

وزیر بهداشت با بیان اینکه سرطان در کشورهای پیشرفته بیشتر از ایران شیوع دارد، گفت: با مسن‌ شدن جامعه ابتلا به سرطان نیز در ایران بیشتر خواهد شد و ما باید آماده مقابله با آن باشیم.
به گزارش فارس، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در جریان مراسم کلنگ‌زنی ساخت مرکز جامع سرطان در بیمارستان حضرت رسول (ص) گفت: سرطان یک بیماری عالم‌گیر است و در همه کشورها و همه اندام‌های انسان دیده می‌شود.
وی با بیان اینکه سرطان در کشورهای پیشرفته بیشتر بروز پیدا می‌کند گفت: اکنون ایران در مقایسه با این کشورها از میزان ابتلا به سرطان کمتری برخوردار است اما در آینده با مسن‌ شدن جمعیت شاهد افزایش ابتلا به سرطان خواهیم بود.

وزیر بهداشت: خاطر نشان کرد: از همین امروز باید به فکر باشیم و در این زمینه ۲۰۰ مرکز درمان سرطان را در دست ساخت خواهیم داشت که در سه سطح ساخته می‌شود.
وی افزود: بخشی از این بار را وزارت دفاع عهده‌دار شده تا در استان‌های اصفهان، مازندران، خراسان رضوی و تهران مراکز درمان سرطان بسازد.
به گفته هاشمی این مراکز با پیشرفته‌ترین تجهیزات ساخته و مجهز خواهند شد.
وزیر بهداشت همچنین خطاب به وزیر دفاع گفت: لازم می‌دانم عرض کنم که ما کمبود نیروی انسانی نداریم اما فضای درمانی و تجهیزات را به مقدار لازم در اختیار نداریم. من می‌دانم که خود شما تجهیزات مدرن را وارد کشور کرده و در مراکز درمانی خود از آنها استفاده می‌کنید.
وی همچنین خاطر نشان کرد: رقمی که در قدم اول مقرر شده شما به ما کمک کنید هزار میلیارد تومان است و ما امیدواریم شاهد ساخت مجتمع درمانی باشیم که در شان مردم باشد.
هاشمی با اشاره به جدیت وزیر دفاع برای ساخت مراکز درمان سرطان گفت: گاهی دوستان در جلسات هیأت دولت به ما اصرار می‌کردند اما ما کار را با جدیت مورد انتظار نظامی‌ها پیش نمی‌بردیم البته ما نظامی‌ نیستیم و استاد تمام‌های ما با طمأنینه کار می‌کنند.
وی در پایان تاکید کرد: انتظار داریم که پروژه با همان جدیت نظامی‌گری به سرانجام برسد.