لاشه یک کل وحشی و دو اسلحه غیرمجاز در فیروزآباد فارس کشف و ضبط شد ۲۸ آبان

 ارسال کننده محمود نعیمی
پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): شب گذشته (چهارشنبه ۹۴/۸/۲۷) به دنبال کشب اطلاعاتی مبنی بر انجام شکار غیرمجاز در ارتفاعات جهرم، نیروهای یگان محیط زیست فیروزآباد فارس با همکاری مامورین نیروی انتظامی نسبت به ایجاد یک پست ایست و بازرسی در مسیر احتمالی تردد متخلفین اقدام نمودند.
رییس اداره محیط زیست فیروزآباد در این باره گفت: مامورین یک خودروی عبوری مشکوک را در این رابطه متوقف نموده و به تفتیش آن پرداختند.
هوشنگ علیپور اظهار داشت: در بازرسی از این خودور لاشه کامل یک کل وشی، یک اسلحه گلوله زنی غیرمجاز (قاچاق)، یک اسلحه گلوله زنی به لوله تغییر شکل یافته و قابلیت استفاده از فشنگ ژ۳  و تعدادی فشنگ ژ۳ کشف و ضبط گردید.
….دو قبضه اسلحه گلوله زنی غیرمجاز و لاشه کل وحشی کشف شده از شکارچیان متخلف در فیروزآباد فارس
در این رابطه دو متهم بازداشت شده و پس از تشکیل پرونده به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی و حمل سلاح و مهمات غیرمجاز به مراجع قضایی معرفی شدند.

همچنین در بازرسی از گوشی تلفن همراه متخلفین تصویری از صحنه شکار کل وحشی که لاشه آن درون خودروی شکارچیان بود بدست آمده و ضمیمه پرونده گردید.
تصویر بدست آمده از گوشی تلفن همراه شکارچیان متخلف کل وحشی
اسلحه های کشف شده از متخلفین در اختیار پلیس اطلاعات شهرستان بوده و متهمین با دستور دادستان و تا اطلاع ثانوی روانه زندان شده اند.
بر اساس نرخ جدید بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک کل وحشی معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده است که متهمین می بایست این مبلغ را به حساب دولت واریز نمایند.
متهمین علاوه بر پرداخت ضرر و زیان وارده به محیط زیست محیط زیست، در دادگاه به جرم صید و شکار غیرمجاز جانوران وحشی محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۱ قانون شکار و صید به حبس از ۹۱ روز تا ۶ ماه و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا سه میلیون ریال محکوم خواهند شد.
………………..دو قبضه اسلحه گلوله زنی غیرمجاز کشف شده از شکارچیان متخلف در فیروزآباد فارس
بر اساس ماده ۱۰ قانون فوق الذکر، هر کس مبادرت به تغییر در کالیبر، لوله و آلات متحرک هر نوع سلاح نماید یا شماره یا نشانه (آرم) سلاح را جعل نماید به جزای نقدی از ۲۰ میلیون تا ۸۰ میلیون ریال محکوم خواهد شد.
بر اساس بند الف ماده ۶ قانون «مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز» مصوب ۱۳۹۰/۶/۷ ، هر کس بطور غیرمجاز سلاح شکاری و یا مهمات آن را خریداری، نگهداری و یا حمل نماید به حبس از ۹۱ روز تا شش ماه و یا جزای نقدی تا سقف بیست میلیون ریال محکوم خواهد شد.
همچنین بر اساس ماده ۱۸ قانون فوق الذکر، کلیه سلاح، مهمات، اقلام و مواد کشف شده موضوع این قانون به موجب حکم دادگاه به نفع دولت (وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح) ضبط میشود.