کشف دو جبیر زنده و اجزای بدن یک جبیر از منزل یک متخلف در زاهدان

ارسال کننده نادر زندی
۷ آبان ۱۳۹۴
پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر فعالیت های مجرمانه یک متخلف در زاهدان، نیروهای یگان محیط زیست سیستان و بلوچستان به تحقیق در این رابطه پرداختند.
فرمانده یگان محیط زیست سیستان و بلوچستان در این باره گفت: محیط بانان در جریان تحقیقات خود یک مظنون و یک منزل مسکونی را در این رابطه در شهر زاهدان شناسایی نموده و موضوع را با دادستان در میان گذاشتند.http://www.iew.ir/wordpress/wp-content/uploads/940807_zahedan-jabir-1.jpg

حمید ریگی اظهار داشت: مامورین پس از هماهنگی با دادستان و اخذ نیابت قضایی بصورت ناگهانی وارد منزل مذکور شده و به تفتیش این مکان پرداختند.
در جریان بازرسی از درون این خانه دو جبیر زنده در حیات خانه و مقداری اجزای بدن ازجمله کله و پوست یک جبیر کشف و ضبط گردید.
فرمانده یگان محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: در این رابطه یک نفر متهم بازداشت شده و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی گردید.
جبیرهای زنده جهت تیمار و مراقبت و تصمیم گیری نهایی به اداره کل حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان منتقل شدند.
با توجه به اینکه هیچ سلاح و مهماتی در منزل متخلف کشف نشد و ۲ جبیر نیز زنده کشف شده اند مشخص شد که این متخلف جبیرها را با تعقیب موتورسیکلت و یا استفاده از تله زنده گیری کرده و هر از چندی یکی از آنها را برای استفاده یا فروش گوشت ذبح میکرده است.
………..جبیرهای کشف شده پس از انتقال به اداره کل حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان
متهم می بایست مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست بابت صید و شکار غیرمجاز سه جبیر را بهحسابدولت واریز نماید.
متهم در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهد شد.