عاملین شکار دو کل وحشی پس از واریز ۲۰۰ میلیون ریال به دادگاه معرفی شدند

ارسال کننده اردلان نعیمی

دور روز قبل (یکشنبه ۹۴/۷/۱۹) نیروهای یگان محیط زیست شهرستان فیروزآباد استان فارس اطلاعاتی را مبنی بر انجام شکار غیرمجاز در مناطق آزاد این شهرستان دریافت نمودند.

رییس اداره محیط زیست فیروزآباد در این باره گفت: محیط بانان پس از مدتی تحقیق و بررسی، محل اختفای متخلفین را در یکی از روستاهای منطقه شناسایی نمودند.

هوشنگ علیپور اظهار داشت: مامورین پس از هماهنگی با دادستان و اخذ نیابت قضایی به همراه نیروهای پلیس اطلاعات و امنیت فیروزآباد روانه آدرس مذکور شدند اما شکارچیان متخلف هنوز از کوه بازنگشته بودند.http://www.iew.ir/wordpress/wp-content/uploads/940721_firuzabad-3.jpg

…اجزای بدن یک کل و حشی و یک کلچه وحشی یک ساله کشف شده از شکارچیان متخلف در فیروزآباد فارس

پس از مدتی انتظار، شکارچی غیرمجاز به منزل بازگشته و مامورین که در مقابل خانه به کمین نشسته بودند، وارد عمل شده و متخلف را در مقابل درب منزل غافلگیر و بازداشت نمودند.

در جریان بازرسی از شکارچی متخلف اجزای بدن یک کل وحشی، اجزای بدن یک کلچه یک ساله و یک اسلحه جنگی کلاشینکف ده تیر (سیمینوف) به همراه فشنگ و مهمات مربوطه کشف و ضبط گردید.

………….اسلحه جنگی کلاشینکف ده تیر (سیمینوف) کشف شده از شکارچیان متخلف در فیروزآباد فارس

فرد دستگیر شده در زمینه فروش گوشت شکار فعال بوده و مقدار زیادی از گوشت ها را پیش از رسیدن به منزل به مشتریان خود فروخته بودند.

در این رابطه یک متهم بازداشت و به مراجع قضایی معرفی گردید و یک نفر نیز که در جریان شکار غیرمجاز همدست متهم بوده است شناسایی و حکم جلب وی نیز صادر شده است.

..اجزای بدن یک کل و حشی و یک کلچه وحشی یک ساله کشف شده از شکارچیان متخلف در فیروزآباد فارس

هوشنگ علیپور گفت: متهم ردیف اول با دستور مقام قضایی روانه زندان شده است و هم اکنون نیز در زندان بسر می برد.

بر اساس نرخ جدید بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه  ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک کل یا بز وحشی معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده است که متهم می بایست مبلغ دویست میلیون ریال به حساب دولت واریز نماید.

متهم که توانایی پرداخت کل مبلغ ضرر و زیان را نداشت صبح امروز (سه شنبه ۹۴/۷/۲۱) مبلغ ۱۱۰ میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست را به حساب دولت واریز نمود.

همچنین این متخلف پرداخت الباقی ضرر و زیان معادل ۹۰ میلیون ریال را در قالب ارائه یک فقره چک تضمین نموده و ظرف چند روز آینده به حساب دولت واریز خواهد نمود.

متهمین در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۱ قانون شکار و صید به حبس از ۹۱ روز تا ۶ ماه و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا سه میلیون ریال محکوم خواهند شد.

همچنین متهمین طبق ماده ۶ قانون قاچاق اسلحه و مهمات غیرمجاز به جرم حمل سلاح جنگی به حبس از دو تا پنج سال محکوم خواهند شد