عاملین شکار غیرمجاز یک جبیر در منطقه شکار ممنوع خارو بازداشت شدند

ارسال کننده نادر زندی
پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): نیروهای یگان محیط زیست شهرستان اردستان حین گشت و کنترل در منطقه شکار ممنوع خارو متوجه رد مشکوک موتورسیکلت بر روی زمین شدند.
حسین شواخی اظهار داشت: محیط بانان رد را دنبال کرده و دو موتورسیکلت را درون دشت مشاهده نمودند. هنگامیکه مامورین جهت بررسی موضوع وارد عمل شدند موتورسیکلت ها از یکدیگر جدا شده و با سرعت زیاد متواری شدند.
محیط بانان نیز به تعقیب متخخلفین پرداخته و پس از مدتی تعقیب و گریز اولین موتورسیکلت را متوقف نمودند.
مامورین پس از بازداشت سرنشینان اولین موتورسیکلت، موتور سیکلت دوم را نیز تعقیب و پس از مدتی آن را نیز مجبور به توقف نمودند.http://www.iew.ir/wordpress/wp-content/uploads/940703_khaaru-jabir-1.jpg

لاشه یک ماده جبیر به همراه دوربین چشمی، چاقو و سایر ادوات کشف شده از شکارچیان متخلف در اردستان
شواخی گفت: در این رابطه سه متهم بازداشت شده و در بازرسی از متخلفین لاشه یک جبیر ماده، یک موتور سیکلت هوندا ۱۲۵، یک موتورسیکلت یاماها ۲۵۰، دو دوربین چشمی و دو تیغه چاقو کشف و ضبط گردید.
متخلفین جبیر نگون بخت را انقدر با موتورسیکلت تعقیب کرده بودند که حیوان از فرط خستگی از پای درآمده و سپس بوسیله چاقو سر جبیر را بریده بودند.
متهمین پس از تشکیل پرونده به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.
متخلفین می بایست مبلغ یکصد میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز یک جبیر را به حساب دولت واریز نماید.
موتورسیکلت یاماها ۲۵۰، لاشه جبیر، دورین چشمی، چاقو و سایر ادوات کشف شده از شکارچیان متخلف در اردستان
متهمین در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهد شد.
همچنین موتورسیکلت های کشف شده تا اتمام رسیدگی به پرونده در اختیار محیط زیست بوده و به احتمال بسیار زیاد با توجه به اینکه مستقیما بعنوان ابزار شکار غیرمجاز استفاده ده است با رای دادگاه به نفع محیط زیست مصادره خواهد شد.