عاملین شکار غیرمجاز یک کل وحشی در پارک ملی دنا بازداشت شدند

ارسال کننده نادر زندی
۲۸ شهریور ۱۳۹۴
پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): اواسط هفته گذشته نیروهای یگان محیط زیست پارک ملی دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد با دو نفر شکارچی متخلف در ارتفاعات منطقه مواجه شدند.
رییس پارک ملی دنا در این باره گفت: محیط بانان جهت برخورد قانونی با متخلفین وارد عمل شدند اما شکارچیان غیرمجاز با مشاهده مامورین لاشه یک کل وحشی ۵ الی ۶ ساله را رها کرده و اقدام به فرار نمودند.
رجب زاده اظهار داشت: مامورین به تعقیب متخلفین پرداخته و پس از مدتی تعقیب و گریز دو نفر از آنان را بازداشت نمودند.http://www.iew.ir/wordpress/wp-content/uploads/940628_dena-kaloboz-1.jpg

…………………لاشه کل وحشی ۵ الی ۶ ساله کشف شده از شکارچیان متخلف در پارک ملی دنا
رجب زاده گفت: شکارچیان متخلف اسلحه شکاری خود را در مکانی نامعلوم در کوه مخفی کرده و محیط بانان نیز تاکنون موفق به یافتن اسلحه نشده اند.
متهمین جهت تکمیل تحقیقات و رسیدگی به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی در محدوده پارک ملی به مراجع قضایی معرفی شدند.
متخلفین می بایست مبلغ یکصد میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز یک کل وحشی را به حساب دولت واریز نمایند.
همچنین متهمین در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی در محدوده پارک ملی محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۳قانون شکار و صید به حبس از ۹۱ روز تا سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و هشتصد هزار ریال تا ۲۰ میلیون ریال محکوم خواهند شد.