محیط بان منطقه سبزکوه در جریان درگیری فیزیکی با شکارچیان متخلف مجروح شد

ارسال کننده محمود نعیمی
پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): در جریان درگیری محیط بانان منطقه حفاظت شده سبزکوه و شکارچیان متخلف، یکی از محیط بانان مجروح و بیمارستان منتقل شد. در این رابطه دو متهم به همراه یک اسلحه شکاری قاچاق بازداشت و به مراجع قضایی معرفی شدند.
عصر روز جمعه ۹۴/۶/۲۷ دو نفر از نیروهای یگان محیط زیست منطقه حفاظت شده سبزکوه حین گشت و کنترل متوجه یک موتورسیکلت مشکوک شدند که دو سرنشین داشت.
مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری در این باره گفت: محیط بانان مسیر موتورسیکلت را مسدود و اقدام به ایجاد پست ایست و بازرسی نمودند.
شهرام احمدی اظهار داشت: موتورسیکلت مشکوک پس از مدتی حین عبور از جاده با موانع ایجاد شده توسط محیط بانان مواجه شده و متوقف گردید.
مامورین نیز جهت بازرسی از افراد مظنون وارد عمل شدند اما یکی از آنها اسلحه ای را به سمت محیط بانان نشانه رفته و اسلحه خود را مسلح نمود.
مامورین با سرعت عمل و پیش از آنکه متخلف موفق به شلیک گلوله شود با وی گلاویز شده و سعی نمودند اسلحه را از دست شکارچی متخلف خارج کنند.

…..محیط بان غلامرضا فتح الهی پس از مرخص  شدن از بیمارستان
در این حین دو محیط بانان و شکارچی متخلف که با یکدیگر گلاویز شده بودند هر سه به درون دره ای سقوط کرده و آسیب می بینند.
در نهایت مامورین موفق می شوند شکارچی مسلح را خلع سلاح نموده و هر دو متخلف را نیز بازداشت نمایند.
پس از ین حادثه با حضور مامورین نیروی انتظامی در محل، یکی از محیط بانان که به شدت مجروح شده بود از طریق عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل گردید.
محیط بان غلامرضا فتح الهی از ناحیه مچ و انگشتان دست راست دچار شکستگی و از ناحیه زانو، ساق پا و ساعد دست نیز دچار جراحات عمیق و سطحی شده است.
زانو و ساعد دست آسیب دیده محیط بان غلامرضا فتح الهی بر اثر درگیری با شکارچیان متخلف و سقوط به درون گودال
محیط بان فتح الهی پس از انجام اقدامات درمانی روز گذشته از بیمارستان مرخص شده و به توصیه پزشکان هم اکنون در منزل مشغول استراحت است.
در این رابطه با شکایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان پرونده ای به جرم حمل سلاح غیر مجاز، اقدام به شکار غیرمجاز و همچنین تمرد، درگیری و ضرب و جرح مامور دولت حین انجام وظیفه در مراجع قضایی تشکیل و هر دو متخلف به دادگاه معرفی شده اند.