عضوشورای بندرعباس خودرا به فاضلاب انداخت

ارسال کننده محمود نعیمی

بندرعباس-ایرنا-عضو شورای شهر بندرعباس در اقدامی نمادین با ورود به خور شیلات این شهر و انداختن خود به فاضلاب ،اعتراض خود را نسبت به ورود پساب های آلوده به خلیج فارس نشان داد.

به گزارش ایرنا،کیانوش جهانبخش پیش از این اقدام درروز یکشنبه اظهار داشت:بی توجهی و سهل انگاری متولیان نسبت به این فاجعه زیست محیطی غیرقابل تحمل است.
وی، در این برنامه که به عنوان «غسل التماسی پترُس » معرفی شده با الگو گرفتن از افسانه پترس نوجوان هلندی که سعی کرد با فرو کردن انگشت خود در روزنه سد،مردم شهر را نجات دهد ،خود را در برابر لوله پرفشار فاضلاب ورودی به دریا قرار داد.
جهانبخش دراین باره گفت:دریا هدیه خداوندی است و سالها مایه برکت زندگی ساحل نشینان بوده اما اکنون با آلودگی فاضلاب مواجه و به یک تهدید جدی تبدیل شده است.

این عضو شورای شهربندرعباس ادامه داد:جایگاه دریا به قدری نزد مردم این منطقه محترم بوده که در اصطلاح آن را «خواهر» می نامند.
وی تاکید کرد:خود و سایر اعضای شورای شهر در دوره چهارم برای پایان دادن به وضعیت فعلی و ورود فاضلابی که آلودگی آن اثبات شده است ،تمام تلاش خود به کار خواهند گرفت.
هفته گذشته نیز محمد سایبانی فعال فرهنگی و مشاور هنری استاندار هرمزگان با اعلام فراخوان در شبکه های اجتماعی اعلام کرد که قصد اجرای برنامه «غسل التماسی پترس» را دارد که به گفته وی در آخرین لحظات به دلیل تماس تلفنی برخی مراجع ذیصلاح از تصمیم خود منصرف شد.
موضوع ورود فاضلاب به دریا در شهر بندرعباس سالهاست که مورد اعتراض اداره کل حفاظت محیط زیست استان و فعالان و دوستداران محیط زیست و نهادهایی مانند شورای شهر و رسانه هاست که تاکنون این تلاش ها و اعتراض ها بی نتیجه بوده است. ک/3
2094/ 6048 / 1539