کشف اجزای بدن یک مرال (گوزن قرمز) در مرزن آباد چالوس

ارسال کننده نادر زندی
۸ مهر ۱۳۹۴
پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر شکار غیرمجاز یک مرال (گوزن قرمز) در مناطق جنگلی مرزن آباد همزمان با فصل گاوبانگی، نیروهای یگان محیط زیست شهرستان چالوس به تحقیق در این زمینه پرداختند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان چالوس در این باره گفت: محیط بانان در جریان تحقیقات خود موفق شدند یک مظنون را در این رابطه شناسایی کننند.
ابوالقاسم محمدپور اظهار داشت: مامورین صبح دیروز (سه شنبه ۹۴/۷/۷) پس از هماهنگی با دادستان و اخذ نیابت قضایی، وارد منزل مظنون شده و به تفتیش این مکانhttp://www.iew.ir/wordpress/wp-content/uploads/940708_chalus-1.jpg

پرداختند.

……………………..اجزای بدن یک مرال کشف شده از منزل متخلف در شهرستان مرزن آباد
محمدپور گفت: در جریان بازرسی از این خانه حدود ۱۰ کیلوگرم گوشت شکار متعلق به مرال (گوزن قرمز) کشف و ضبط و یک نفر متهم در این رابطه بازداشت گردید.
البته محیط بانان در تحقیقات و بازجویی ها متوجه شدند که شکارچی اصلی شخص دیگری بوده و گوشت گوزن را مابین اقوام و بستگان خود تقسیم کرده است.
با شکایت اداره محیط زیست شهرستان چالوس پرونده ای در این زمینه تشکیل و متهم دستگیر شده جهت تکمیل تحقیقات، معرفی عامل اصلی شکار و رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی گردید.
بر اساس نرخ جدید بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه  ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک مرال (گوزن قرمز) معادل ۳۵۰ میلیون ریال تعیین شده است که متهم می بایست این مبلغ را به حساب دولت واریز نماید.