کشف لاشه یک آهو و یک اسلحه غیرمجاز در زنجان

ارسال کننده محمود نعیمی
۷ مهر ۱۳۹۴
پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر شکار غیرمجاز یک آهو در منطقه حفاظت شده سرخ آباد زنجان و تلاش شکارچی متخلف برای فروش لاشه آهو، نیروهای یگان محیط زیست زنجان بصورت ناشناس و بعنوان خریدار با متخلف وارد مذاکره شدند.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان زنجان در این باره گفت: یک نفر از نیروها پس از جلب اعتماد فروشنده با وی در خیابان قرار گذاشت تا لاشه آهو را از او تحویل بگیرد.
جعفر افشار اظهار داشت: پس از حضور متخلف در محل قرار سایر نیروها که بصورت نامحسوس در نزدیکی محل کمین کرده بودند وارد عمل شده و متهم را بازداشت نمودند.
در بازرسی از درون خودروی متخلف لاشه تازه یک آهوی ماده، یک قبضه اسلحه شکاری غیرمجاز (قاچاق) و یک عدد شمشیر کشف و ضبط و یک نفر در این رابطه http://www.iew.ir/wordpress/wp-content/uploads/940707_ahoo-zanjan.jpg

بازداشت شد.

لاشه تازه یک آهوی ماده، یک اسلحه شکاری قاچاق و یک عدد شمشیر کشف شده از شکارچی متخلف در زنجان
جعفر افشار گفت: متهم به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده همچنین حمل سلاح غیرمجاز به مراجع قضایی معرفی گردید.
متهم در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهد شد.
بر اساس نرخ جدید بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه  ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک آهو معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده است که متهم می بایست اینمبلغ را به حساب دولت واریز نماید.
بر اساس بند الف ماده ۶ قانون «مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز» مصوب ۱۳۹۰/۶/۷ ، هر کس بطور غیرمجاز سلاح شکاری و یا مهمات آن را خریداری، نگهداری و یا حمل نماید به حبس از ۹۱ روز تا شش ماه و یا جزای نقدی تا سقف بیست میلیون ریال محکوم خواهد شد.
همچنین بر اساس ماده ۱۸ قانون فوق الذکر، کلیه سلاح، مهمات، اقلام و مواد کشف شده موضوع این قانون به موجب حکم دادگاه به نفع دولت (وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح) ضبط میشود.