هوای امروز تهران از نظر میزان غلظت ذرات معلق در شرایط ناسالم قرار گرفت

ارسال کننده نادر زندی
پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): بر اساس گزارش شرکت کنترل کیفیت هوا شهرداری تهران، بر مبنای اطلاعات رسیده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر تهران به دلیل طوفان و گرد و خاک شب گذشته بر میزان غلظت آلاینده های ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون و ذرات معلق کمتر از ۲٫۵ میکرون نسبت به روز گذشته در همین ساعت افزوده و از میزان غلظت آلاینده منواکسیدکربن کاسته شده است.

توفان شب گذشته در تهران با سرعتی معادل ۷۰ کیلومتر باعث تشدید پدیده گرد و خاک در استان‌های تهران و البرز شد به گونه‌ای که عمق دید مستقیم به شدت کاهش پیدا کرد و در ترافیک خیابان ها اختلال به وجود آمد.
معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به گرد و غبار روز گذشته در تهران گفت: علت اصلی این گرد و غبار معادن شن و ماسه در غرب استان تهران است که جزو کانون‌های داخلی ورود گرد و خاک به تهران محسوب می‌شود.
دکتر سعید متصدی به ایسنا گفت: با اشاره به اینکه استفاده بی‌رویه از آب در کشاورزی، توسعه صنایع آب‌بر مانند فولاد و افزایش سطح تبخیر آب مانند احداث سدها موجب افزایش میزان تبخیر آب می‌شود، گفت: متاسفانه علی‌رغم اینکه در کشور آب کم داریم، سطح تبخیر آب را نیز افزایش دادیم که این امر موجب شده است کانون‌های گرد و غبار در اطراف شهرها تشکیل شود.