کشف پوست تازه خرس قهوه ای در سمنان

ارسال کننده محمود نعیمی
۱۹ شهریور ۱۳۹۴
پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر شکار یک خرس قهوه ای، نیروهای یگان محیط زیست استان سمنان به تحقیق در این زمینه پرداخته یک مظنون را در این رابطه شناسایی نمودند.
مامورین پس از هماهنگی با دادستان و اخذ نیابت قضایی به همراه پرسنل پلیس اطلاعات و امنیت وارد منزل مظنون شده و به تفتیش خانه پرداختند.http://www.iew.ir/wordpress/wp-content/uploads/940619_khers-semnan-1.jpg

پوست تازه متعلق به خرس قهوه ای و پوست و شاخ قوچ وحشی کشف شده از منزل شکارچی متخلف در سمنان
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: در جریان بازرسی از منزل این شکارچی متخلف یک تخته پوست تازه متعلق به یک خرس قهوه ای، پوست و شاخ یک قوچ وحشی و مقداری گوشت تشی کشف و ضبط گردید.
فیروز منیری اظهار داشت: در این رابطه یک نفر متهم بازداشت شده و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی گردید.
در حال حاضر براساس مصوبه جدید شورای عالی محیط زیست، مبلغ ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار خرس قهوه ای مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال، بابت قوچ وحشی ۱۰۰ میلیون و بابت تشی ۸ میلیون ریال تعیین شده است.
همچنین متهم در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی در معرض انقراض محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۳ قانون شکار و صید به حبس از ۹۱ روز تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و هشتصد هزار ریال تا بیست میلیون ریال محکوم خواهد شد.