کشف یک اسلحه قاچاق در جریان تعقیب و گریز محیطبانان طبس و شکارچیان متخلف

ارسال کننده محمود نعیمی
۱۸ شهریور ۱۳۹۴
پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): نیروهای یگان محیط زیست شهرستان طبس در استان خراسان جنوبی حین گشت و کنترل در مناطقه آزاد این شهرستان با گروهی از شکارچیان غیرمجاز روبرو شدند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی در این باره گفت: محیط بانان جهت برخورد قانونی با متخلفین وارد شدند اما افراد مسلح بدون توجه به فرمان های ایست http://www.iew.ir/wordpress/wp-content/uploads/940618_tabas-2.jpg

محیط بانان در کوه شروع به فرار نمودند.

………………..یکی از تصاویری که محیط بانان پیش از اقدام به دستگیری متخلفین از آنها تهیه نموده اند
پرویز آرامنش اظهار داشت: مامورین نیز به تعقیب متخلفین پرداختند اما با توجه به اختلاف ارتفاع و فاصله مکانی نسبتا زیاد متهمین موفق شدند از دست محیط بان بگریزند.
شکارچیان متخلف حین فرار به منظور سبک شدن و همچنین ازبین بردن آثار جرم یک اسلحه شکاری غیرمجاز و یک خورجین را در کوه رها نموده و سپس متواری شدند.
……………………..اسلحه شکاری غیرمجاز و خورجینی که متخلفین حین فرار در کوه رها کرده بودند
خوشبختانه محیط بانان با هشیاری پیش از اقدام به دستگیری متخلفین از آنها فیلم و عکس تهیه کرده و برخی از متهمین را که از بومیان منطقه هستند شناسایی نموده اند.
با شکایت اداره محیط زیست طبس در مراجع قضایی و صدور احضاریه برای شکارچیان غیرمجاز، تاکنون دو نفر از متخلفین در دادسرا حاضر شده و تحت بازپرسی قرار گرفته اند.