انتقاد سخنگوی فراکسیون محیط زیست از بی توجهی دولت قبل به منابع آبی کشور

۲۹ خرداد ۱۳۹۴
پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): سخنگوی فراکسیون محیط زیست وتوسعه پایدار مجلس شورای اسلامی گفت: منابع آبی کشور با بی تدبیری محض دولت های قبل هدر رفته است بنابراین طبیعی است که امروز باید شاهد خشکسالی تالاب ها باشیم، هرچند در دو سال اخیر اقدامات مناسبی برای احیا و حفاظت از تالاب ها انجام گرفته است.
وضعیت تالاب ها و دریاچه ها نگران کننده است
موید حسینی صدر در گفت و گو با خانه ملت، در خصوص وضعیت تالاب های کشور، گفت: وضعیت امروز تالاب ها و دریاچه ها نگران کننده است به طوریکه خشک شدن آنها منجر به خسارات فراوان زیست محیطی شده است؛ به عنوان نمونه وضعیت دریاچه ارومیه بروز گرد و غبارهای نمکی را به زودی رقم خواهد زد.
در سالیان گذشته اقدامی برای جلوگیری از خشک شدن تالاب ها صورت نگرفته است
نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بی آبی اکوسیستم دریاچه ارومیه را کاملا در هم ریخته است، گفت: یکی از علل ریزگردهای امروز کشور ناشی از وضعیت تالاب ها است زیرا در سالیان گذشته در حفظ پوشش گیاهی و جلوگیری از خشک شدن تالاب ها اقدامی صورت نگرفته است.
اقدامات دولت تدبیر و امید در خصوص تالاب‌ها شایسته است
سخنگوی فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقدامات دولت تدبیر و امید در خصوص تالاب‌ها شایسته است، گفت: بر اساس برنامه های محیط زیستی دولت به دنبال احیای تالاب‌های کشور هست.
نماینده مقیم سازمان ملل در ایران در دومین همایش مدیریت و مهندسی تالاب ها گفت: در این مدت اقدامات بسیار خوبی در سه تالاب کشور انجام شده و بر اساس نتایج آن حدود ۱۰ تالاب دیگر احیا خواهند شد، البته این در حالی است که از ۱۰۰ سال گذشته دو سوم تالاب های جهان از دست رفته است.