عاملین کشتار دو کل وحشی در منطقه اشکورات رودسر دستگیر شدند

تیر ۱۳۹۴
پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): روز پنجشنبه ۹۴/۳/۲۹ به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر ورود شکارچیان متخلف به منطقه شکار ممنوع اشکورات، نیروهای یگان محیط زیست رودسر در ساعت یازده شب عازم ارتفاعات منطقه شدند.
رییس اداره محیط زیست رودسر در این باره گفت: محیط بانان ساعت ۳٫۵ بامداد به ارتفاعات موسوم به بزاکوه رسیده و شب را در کوه سپری کردند.

……..نمایی از چادر دامداری و خودروهای مشکوک اطراف آن از محلی که محیط بانان چادر را زیر نظر داشتند
علی درویشی اظهار داشت: مامورین سپیده صبح روز بعد مشغول دوربین کشی و جستجوی منطقه شده و حین تجسس به یک خودروی نیسان و یک خودروی سیمرغ استیشن که در کنار یک چادر دامداری توقف کرده بودند، مشکوک شدند.
…………متوقف نمودن و بازرسی از خودروی سیمرغ استیشن در سر یکی از پیچ ها حین خروج از منطقه
علی درویشی گفت: محیط بانان چادر دامداری را زیر داشته و متوجه شدند که یکی از خودروها به قصد خروج از منطقه به راه افتاد.
مامورین در مسیر عبور خودرو کمین کرده و پس از متوقف نمودن اتومبیل سیمرغ به تفتیش آن مشغول شدند.
لاشه و اجزای بدن دو کل وحشی به همراه اسلحه ها، مهمات و ادوات شکار کشف شده از شکارچیان متخلف
در بازرسی از این خودرو لاشه یک کل وحشی، یک قبضه اسلحه اسلحه شکاری گلوله زنی و یک قبضه اسلحه شکاری دولول، ۱۳ عدد فشنگ گلوله زنی و ۱۹ عدد فشنگ غیرمجاز چهارپاره، دو دستگاه بیسیم، دوربین چشمی، دوربین فاصله یاب و کوله پشتی کشف و ضبط گردید.
محیط بانان دو شکارچی متخلف را تحت بازجویی قرار داده و متخلفین اعتراف نمودند که یک کل وحشی دیگر نیز شکار شده است که لاشه آن درون چادر دامداری قرار دارد.
محیط بانان پس از آن وارد چادر دامداری شده و در بازرسی از درون چادر نیز بخشی از لاشه و جگر یک کل وحشی به همراه یک قبضه اسلحه پنج تیر کشف و ضبط گردید.
شکارچیان متخلف از استان مازندران وارد ارتفاعات منطقه اشکورات در استان گیلان شده بودند و با همکاری و استفاده از امکانات دامداری که دارای پروانه چرا در این منطقه بود عازم شکار غیرمجاز شده بودند.
اسلحه ها و کلیه ادوات شکار متخلفین در اختیار اداره محیط زیست رودسر قرار دارد و هر سه متهم پس از بازداشت و تشکیل پرونده روز جمعه تحویل کلانتری رحیم آباد شده و پس از یک شب بازداشت صبح شنبه به دادسرای رحیم آباد تحویل شدند.