نیروی دریایی ارتش آماده کمک به مهار آتش سوزی در جنگل ها است

 ارسال کننده خبر محمود نعیمی
تیر ۱۳۹۴
پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): فرمانده نیروی دریایی ارتش از آمادگی کامل این نیرو برای کمک به اطفای حریق در عرصه های جنگلی بویژه جنگل های شمال کشور خبر داد.
به گزارش ایرنا امیر دریادار حبیب الله سیاری روز گذشته در نوشهر گفت: طی تفاهم نامه ای که به تازگی میان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری و سازمان حفاظت محیط زیست امضاء شده، نیروی دریایی ارتش با تمام توان آماده ارایه خدمت و کمک رسانی در این بخش است.
وی پیشگیری از وقوع آتش سوزی و صیانت از منابع طبیعی را از وظایف همگانی دانست و افزود: اکنون تمامی مناطق نیروی دریایی ارتش از جمله دانشگاه امام خمینی (ره) نوشهر، منطقه چهارم نیروی دریایی رشت، بندرانزلی و منجیل از آمادگی صد درصدی جهت ارائه خدمات در این زمینه برخوردارند.
گرمای بی سابقه هوا (بالای ۴۰ درجه سانتی گراد) و خشکسالی در استان های شمالی کشور شرایط بروز آتش سوزی در جنگل های هیرکانی فراهم نموده و این جنگل ها بیش از هر زمانی مستعد وقوع آتش سوزی هستند.
به گزارش دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران، از ابتدای فصل گرما تاکنون چندین نقطه از عرصه های جنگلی در استان های مازندران، گلستان و گیلان از جمله کجور در نوشهر، پارک ملی پابند در نکا و منطقه جهان نما در گرگان طعمه حریق شده و صدها هکتار از رویشگاه های جنگلی در همین زمان اندک در آتش سوخته اند.
این در حالی است که نبود امکانات از جمله هلی کوپتر، عملیات اطفا حریق بخصوص در مناطق صعب العبور و مرتفع را بسیار سخت و گاهی غیرممکن می سازد.