عامل کشتار ۲ کل وحشی و درگیری مسلحانه با محیطبانان پارک ملی لار بازداشت شد

ارسال کننده خبر نادر زندی
پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): روز پنجشنبه ۹۴/۳/۲۸ یکی از محیط بانان پارک ملی لار حین گشت زنی در ارتفاعات آسمان کوه دو شکارچی غیرمجاز را مشاهده می کند.
سرپرست پارک ملی لار در این باره گفت: بلافاصله موضوع به سایر واحدها اعلام شده و نیروهای کمکی برای برخورد با متخلفین عازم ارتفاعات می شوند.
رضا کرمی اظهار داشت: شکارچیان متخلف با مشاهده مامورین از یکدیگر جدا شده و پس از رها کردن گوله پشتی ها سعی می کنند متواری شوند.
یکی از متخلفین با اسلحه گلوله زنی برنو اقدام به تیراندازی به سمت محیط بانان نموده و پس شلیک های پیاپی هر دو نفر متواری می شود.

شکارچی متخلف دستگیر شده به همراه اجزای بدن دو کل وحشی و شش عدد فشنگ گلوله زنی در پارک ملی لار
سرپرست پارک ملی لار گفت: محیط بانان به تعقیب آنها پرداخته و یکی از متخلفین را حین فرار محاصره می کنند اما نفر مسلح برای جلوگیری از دستگیری همدستش مجددا اقدام به تیراندازی به سمت مامورین می کند تا محیط بانان مجبور به پناه گرفتن پشت سنگ ها شده و نفر دوم هم از محاصره محیط بانان خارج و متواری شود.
شکارچی مسلح زمانی که از رهایی همدست خود از حلقه محاصره محیط بانان نا امید می شود به تنهایی متواری شده و موفق می شود منطقه را ترک کند.
پس از اتمام تیراندازی ها و متواری شدن نفر مسلح، محیط بانان وارد عمل شده و متخلف محاصره شده را بازداشت می کنند.
….اجزای بدن دو کل وحشی و شش عدد فشنگ گلوله زنی کشف شده از شکارچیان متخلف در پارک ملی لار
رضا کرمی اظهار داشت: از کوله پشتی های رها شده توسط متخلفین لاشه قطعه قطعه شده دو کل وحشی به همراه ۶ عدد فشنگ گلوله زنی کشف و متهم دستگیر شده به پاسگاه محیط بانی منتقل می شود.
در این زمینه ای پرونده ای در مراجع قضایی تشکیل شده و با دستور مقام قضایی متهم دستگیر شده تا زمان معرفی متخلف فراری روانه زندان شده و تا امروز (یکشنبه) همچنان در زندان بسر می برد.