نشست بررسی «بحران جهانیِ تجارت حیات وحش» در لندن

فرستنده:حسین محمودی

کارشناسان بین‌المللی از سراسر جهان به منظور بحث و تبادل نظر در مورد «بحران جهانیِ تجارت حیات وحش و قاچاق حیوانات» در لندن گردهم آمدند.

به گزارش سرویس «محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این نشست روز پنج‌شنبه 13 فوریه سال جاری میلادی (2014) برگزار می‌شود.

به گفته کارشناسان محیط زیست، شکار غیرقانونی و قاچاق حیوانات هم‌اکنون روند بی‌سابقه‌ای پیدا کرده و نسل بسیاری از گونه‌های جانوری باارزش همچون فیل‌ها، ببرها و کرگدن‌ها را در معرض خطر انقراض قرار داده است.

هدف از برگزاری این نشست که به میزبانی انجمن جانورشناسی لندن انجام می‌گیرد، پیدا کردن شیوه‌های جدید برای حفاظت از حیوانات و کاهش تقاضا برای محصولات حیات وحش است.

پروفسور «جاناتان بایلی»، مدیر انجمن جانورشناسی لندن گفت: بدیهی است که بحران قاچاق حیات وحش به طور کامل از کنترل خارج شده و به همین دلیل باید با همفکری یکدیگر به راه‌حل‌های آشکار و موثر برای حل این بحران دست پیدا کنیم.

وی افزود: اخیرا شکار غیرقانونی حیوانات رشد چشمگیری داشته و ارزش آن سالانه 19 میلیارد دلار برآورد شده است.

در سال 2007 میلادی در آفریقای جنوبی، 13 راس کرگدن به منظور استفاده از شاخ‌هایشان کشته شده‌اند در حالی که در سال 2013 میلادی تعداد کرگدن‌های سلاخی شده توسط شکارچیان غیرقانونی 1004 راس بوده است.

به گزارش ایسنا به نقل از بی‌بی‌سی، همچنین به دلیل قیمت بالای عاج فیل این پستانداران بزرگ‌جثه از قربانیان اصلی قاچاق حیوانات هستند. آمار نشان می‌دهد که در سال 2012 میلادی حدود 20 هزار راس فیل در آفریقا کشته‌اند.