باران خاک بر سر دانش‌آموزان عشایر خوزستان

رییس آموزش و پرورش عشایر خوزستان گفت: سیل در مناطق عشایر و طوفان‌های گرد و خاک آموزش و پرورش عشایر را تحت‌الشعاع قرار داده و به آنها ضربه‌زده است.
حمید قنبری در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه خوزستان، اظهار کرد: طوفان‌های گرد و خاک، آموزش در مناطق عشایر را تحت‌الشعاع قرار داده و به آن ضربه وارد کرده است.
وی افزود: سیلی که در روزهای ابتدایی سال جاری در مناطق عشایری شهرستان‌های لالی، اندیکا و ایذه رخ داد به زیرساختارهای مدارس عشایر خسارت وارد کرده است. این شرایط و همچنین مشکل سرویس‌های ایاب و ذهاب دانش‌آموزان موجب آن شده که تعدادی از دانش‌آموزان ترک تحصیل کنند.
قنبری بیان کرد: در مدارس تحت پوشش آموزش و پرورش عشایر مشکلاتی داشتیم و این سیل مشکلات را چند برابر کرده است. ساختمان‌های قدیمی و غیراستاندارد مدارس تحت تاثیر این شرایط قرار گرفته و شرایط تردد معلمان و دانش‌آموزان و تامین برق و آب مصرفی را با مشکلات بسیاری مواجه کرده است. تمام اطلاعات خسارت‌های مدارس عشایری از شرایط بوجود آمده به ستاد بحران استان اعلام شده است.
وی با اشاره به کمبود اعتبارات در آموزش و پرورش عشایر خوزستان، تصریح کرد: مراکز آموزشی شبانه‌روزی عشایر با مشکل حاد نبود اعتبارات رو به رو است. اعتبارات این مراکز نه‌تنها افزایش نیافته بلکه آن همان مبلغ هم پرداخت نشده است.