بازداشت شکارچی متخلف در پناهگاه حیات وحش میاندشت پیش از اقدام به شکار

ارسال کننده خبر آرش عباسی

بازداشت شکارچی متخلف در پناهگاه حیات وحش میاندشت پیش از اقدام به شکار

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: نیروهای یگان محیط زیست شهرستان جاجرم در استان خراسان شمالی حین گشت زنی در محدوده پناهگاه حیات وحش میاندشت متوجه حضور یک فرد مسلح در منطقه شدند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان جاجرم در این باره گفت: محیط بانان جهت برخورد قانونی با متخلف که به قصد شکار آهو وارد منطقه شده بود وارد عمل شدند اما شکارچی غیرمجاز با مشاهده مامورین اقدام به فرار نمود.

حسین هراتی اظهار داشت: محیط بانان پس از مدتی تعقیب و گریز متخلف را دستگیر نموده و از وی یک قبضه اسلحه تک لول قاچاق، ۶ عدد فشنگ غیرمجاز چهارپاره، یک دستگاه موتورسیکلت ۲۵۰ سی سی قاچاق و بدون پلاک، یک تیغه چاقو و یک دوربین چشمی کشف و ضبط گردید.

تصویر: موتورسیکلت ۲۵۰ قاچاق، اسلحه غیرمجاز و ادوات شکار کشف شده از شکارچی غیرمجاز در میاتدشت

متهم پس از بازداشت به استناد ماده ۱۵ شکار و صید به جرم شروع به شکار جانوران وحشی، همچنین به جرم حمل و استفاده از سلاح غیرمجاز و موتورسیکلت بدون پلاک (قاچاق) به دادگاه معرفی گردید.

طبق قانون اسلحه قاچاق ابن متخلف به نفع دولت توقیف و در صورت عدم ارائه مدارک قانونی مالکیت موتورسیکلت وی نیز قیچی (معدوم) خواهد شد.

پناهگاه حیات وحش میاندشت و پارک ملی ضامن آهو یکی از زیستگاه های مهم یوزپلنگ آسیایی در کشور به شمار می رود که جمعیت پویایی از این گونه ارزشمند در آن زندگی می کنند. در این زیستگاه دشتی قوچ و میش و کل و بز وجود ندارد و آهو مهمترین طعمه برای یوزپلنگ به شمار می رود.

بقاء یوز در میاندشت وابستگی مستقیم به آهو داشته و کاهش جمعیت آهو، نابودی قطعی یوزها در این منطقه را به همراه خواهد داشت.