پرندگان محموله قاچاق کشف شده در چابهار در زیستگاه های طبیعی رهاسازی شدند

ارسال کننده خبر آرش عباسی

پرندگان محموله قاچاق کشف شده در چابهار در زیستگاه های طبیعی رهاسازی شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: پرندگان کشف شده از بزرگترین محموله قاچاق حیات وحش که هفته گذشته در آبهای دریای عمان توقیف شده بود در زیستگاه های طبیعی مناطق مرکزی و جنوبی کشور رهاسازی شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در این باره گفت: این محموله که شامل ۱۴۰ پرنده شکاری شاهین، بحری و بالابان و ۲۴۰ هوبره بود با نظارت کارشناسان حیات وحش سازمان محیط زیست پس از چندین روز تیمار و بررسی های کارشناسی مابین ادارات محیط زیست استان های جنوبی و مرکزی کشور تقسیم شده و در زیستگاه های طبیعی استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، فارس، یزد و خراسان جنوبی رهاسازی شدند.

 

سعید محمودی اظهار داشت: به جهت ارزش بالای ریالی و اکولوژیک این پرندگان تحت تدابیر امنیتی به استان های مذکور اعزام شدند.

از لحظات ابتدایی کشف این محموله تا انجام تیمار و رهاسازی، کلیه مراحل طی هماهنگی با دبیرخانه CITES (کنوانسیون جهانی منع تجارت گونه های گیاهی و جانوری در معرض خطر انقراض) و طبق استانداردها و قوانین بین المللی صورت پذیرفته است.

روز جمعه ۲۳ آبان ماه مامورین دریابانی نیروی انتظامی با همکاری نیروهای یگان محیط زیست شهرستان چابهار یک لنج ایرانی را در آبهای دریای عمان متوقف نمودند. در جریان بازرسی از این لنج تعداد ۱۴۰ عدد پرنده شکاری از نوع شاهین و تعداد ۲۴۰ عدد هوبره کشف و ۸ فرد پاکستانی و ایرانی در این رابطه بازداشت شدند.

تصاویر زیر مربوط به انتقال پرندگان به سایر استانها و رهاسازی تعدادی از آنها در دشتهای سیستان و بلوچستان میباشد.

تصاویر زیر مربوط به رهاسازی تعدادی از پرندگان کشف شده پس از انتقال به استان فارس می باشد.

تصاویر زیر مربوط به رهاسازی تعدادی از پرندگان کشف شده پس از انتقال به استان هرمزگان می باشد.

تصاویر زیر مربوط به رهاسازی تعدادی از پرندگان کشف شده پس از انتقال به استان کرمان می باشد.

تصاویر زیر از ایسنا / ساره تجلی