کشتن گوزن نادر ایرانی، به قصد نابودی و نه شکار

فرستنده:فاطمه تابع بردبار

koshta1

روز شبنه بیست و هشتم دی ماه، گوزن زرد نر ایرانی که در محیط حفاظت شده پارک پردیسان قرار داشت، توسط فرد یا افراد ناشناسی کشته شد. این گوزن که نسل آن در محیط زیست تقریبا منقرض شده است، فقط در محیط های حفاظت شده نگهداری می شود.
به گزارش دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران، شب گذشته و در پی شلیک چندین گلوله این گوزن زرد ایرانی که در داخل محدوده ای فنس کشیده شده در پارک پردیسان تهران و در مجاورت سازمان حفاظت محیط زیست نگهداری می شد کشته شد.

این گوزن زرد حدودا ۶ ساله و نر بوده و بر اساس رادیوگرافی صورت گرفته سه گلوله به گردن حیوان اصابت کرده و باعث مرگش شده است.

این واقعه نشان می دهد که گویا عده ای کمر به نابودی حیات وحش ایران بسته اند تا این حد که حتی به خود اجازه می دهند بی رحمانه یک گوزن زرد ایرانی را که نسل اش در طبیعت منقرض شده حتی در مجاورت سازمان محیط زیست و در اراضی متعلق به محیط زیست در مرکز پایتخت هدف قرار دهند.

گوزن زرد ایرانی گونه ای در معرض انقراض به شمار می رود که بطور کامل از زیستگاه های طبیعی کشور حذف شده و صرفا تعداد محدودی از این گونه در چند مرکز تکثیر و پرورش در اسارت و تعدادی نیز بصورت نیمه اسارت در جزیره اشک دریاچه ارومیه نگهداری می شوند