بر اثر حمله گرگ به گله گوسفندان در همدان ۱۴ گوسفند دریده شدند

ارسال خبر اردلان فضلی
یک گرگ با حمله به گله گوسفندان در روستای ورکانه از توابع شهر همدان ۱۴ گوسفند را درید که هشت گوسفند تلف شده و شش گوسفند دیگر زخمی شدند.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان در این باره گفت: این گله دارای چوپان و سگ نگهبان بوده است اما گویا از عهده گرگ برنیامده و تلاش آنها برای جلوگیری از حمله گرگ به گوسفندان بی اثر مانده است.
عربی افزود: برای این فرد که چندین راس از گوسفندانش در حمله گرگ تلف شدند پرونده ای تشکیل و به سازمان مرکزی حفاظت محیط زیست در تهران ارسال شده است که در صورت تایید، خسارت وارده به وی پرداخت می شود.

وی گفت: نگهبانی از گله گوسفندان نیازمند چوپانان قوی و سگ نگهبان است ولی در برخی از روستاها، دامدارن بدون توجه به این موضوع گله را همراه افراد کم سن و سال و ضعیف و بدون سگ نگهبان راهی مراتع و چراگاه ها می کنند.
تیرماه امسال نیز دو گرگ گرسنه در حوالی روستای خنجر آباد از توابع بخش سردرود رزن به سمت یک گله گوسفند حمله کردند که چوپان با حضور به موقع از زخمی و دریده شدن گوسفندها جلوگیری کرد.
همچنین اواخر خردادماه امسال پسربچه چهارساله ای به نام محمدمهدی زمانیکه در اطراف منزل در روستای کهریز بغازی از توابع شهرستان رزن در استان همدان مشغول بازی بود بهتوسط یک گرگ مورد حمله قرار گرفت.
پس از مدتی تلاش و جستجو روز پنجشنبه ۹۳/۳/۲۹ جسد این کودک که به غیر از جمجمه چیزی از آن باقی نمانده بود در فاصله حدودا ۵۰۰ متری روستا در داخل یک مزرعه گندم پیدا شد.