هیچ کس اجازه ندارد به ماده پلنگ فومن و توله هایش آسیب بزند

ارسال خبر اردلان فضلی
پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: سه شنبه هفته گذشته مورخ ۱۳۹۳/۷/۲۹ به دنبال گزارش یکی از همیاران محیط زیست مبنی بر مشاهده یک پلنگ که دو توله به همراه داشته است در مناطق ییلاقی آلیان فومن، اکیپی از کارشناسان محیط زیست فومن به منطقه اعزام شده و در محل اعلام شده از سوی همیار محیط زیست، ردپای پلنگ را مشاهده نمودند.
اما رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن امروز به خبرنگار ایسنا گفت: روز گذشته (۹۳/۸/۴) گزارشاتی دریافت کردیم مبنی بر اینکه این پلنگ تعدادی از گوسفندان متعلق به چند نفر از چوپانان را خورده است.
علی اصغر روشنی گفت: هیچ کس نباید به این ماده پلنگ و دو توله‌اش کوچکترین آسیبی بزند. هر شکارچی و یا چوپانی که بخواهد کوچکترین صدمه‌ای به این پلنگ و توله هایش وارد کند متخلف است و با او برخوردهای قانونی انجام خواهد شد.

رییس اداره محیط زیست فومن اظهار داشت: محیط بانان و کارشناسان محیط زیست به تنهایی نمی‌توانند از این پلنگ به همراه دو توله‌اش مراقبت کنند و همه مردم و طبیعت دوستان گیلان باید به محض مشاهده حتی یک شکارچی یا چوپانی که به فکر شکار این حیوان باشد مراتب را به اداره محیط زیست شهرستان اطلاع دهند.
وی گفت: در همین راستا جستجو برای یافتن نشانه‌های بیشتر و برنامه‌ریزی برای حفاظت و ثبت تصویر پلنگ مذکور در دستور کار قرار گرفته است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن گفت: تعداد این گربه سان در کشور محدود است و حفاظت از تک تک پلنگ‌های ایرانی وظیفه همه مردم کشور است.
وی تصریح کرد: ماجرای پلنگی که چند ماه پیش در استان گیلان کشته شد (لینک مرتبط) بسیار تاسف بار بود و ما اجازه نمی دهیم این فاجعه در فومن تکرار شود.