۴۳ واحد آلاینده صنعتی در استان زنجان فعال است

ارسال کننده خبر حسین محمودی

۴۳ واحد آلاینده صنعتی در استان زنجان فعال است

خبرگزاری تسنیم: مدیر‌کل حفاظت محیط زیست استان زنجان با اشاره به اینکه برخورد با واحدهای آلاینده باید براساس چارچوب قانون انجام شود، گفت: در حال حاضر۴۳ واحد آلاینده صنعتی در استان زنجان فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، قربانعلی محمدپور امروز در جمع خبرنگاران توسعه پایدار را ضامن حفظ محیط زیست دانست و اظهار کرد: 16 تشکل غیر دولتی حامی محیط زیست در استان زنجان فعالیت می‌کنند.

وی با تاکید بر حل مشکلات زیست محیطی استان زنجان، تصریح کرد:اداره کل  حفاظت محیط زیست زنجان با کمک رسانه‌ها، تشکل‌‌های مردمی غیر دولتی، اساتید و صاحب نظران دانشگاه ها و دانشجویان تلاش می‌کند تا بحران زیست محیطی استان زنجان را حل کند.

مدیر‌کل حفاظت محیط زیست استان زنجان، تعطیلی را آخرین ابزار سازمان محیط زیست در برخورد با واحدهای آلاینده معرفی کرد و گفت: مطالعات لازم برای به دست آوردن منبع بوی نامطبوع در برخی نقاط نزدیک به واحدهای هدف در دست پیگیری است و به محض یافتن منبع بوی نامطبوع هشدارهای لازم به واحد آلاینده داده می‌شود و در صورت رعایت نکردن واحد آلاینده مورد نظر اقدام به تعطیلی این واحد می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در مورد نحوه استقرار واحدهای صنعتی در استان زنجان بحث‌های زیادی وجود دارد، خاطر نشان کرد: واحدهای صنعتی باید در جایگاه‌هایی که قبلا توسط کارشناسان محیط زیست تایید شده است مستقر شوند.

محمدپور اظهار کرد: تشخیص واحدهای آلاینده تنها به عهده سازمان حفاظت از محیط زیست است.

وی ابراز کرد: به منظور کاهش‌ میزان آلایندگی و شناسایی واحدهای آلاینده زیست‌ محیطی در استان زنجان کارگروه مخاطرات طبیعی در اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان تشکیل شده است.

دست‌اندازی‌‌های بیش از حد سبب جابه‌جایی آهوی دشت سهرین شده است

مدیر‌کل حفاظت محیط زیست استان زنجان با اشاره به اینکه دست‌اندازی‌‌های بیش از حد سبب جابه‌جایی آهوی دشت سهرین شده است، ابراز کرد: برداشت بی رویه از فعالیت‌های معدنی، توسعه ناهمگون و غیره در 2 سال اخیر به بهانه توسعه، اشتغال و پیشرفت سبب از بین رفتن برخی از گونه های گیاهی و جانوری از جمله جابه‌جایی آهوی دشت سهرین به سایر مناطق شده است.

وی در مورد کاهش آهوان دشت سهرین تصریح کرد: آهوان دشت سهرین به دلیل شوک وارده انسان به بهانه توسعه، قادر به زندگی کردن در منطقه سهرین نشده و ناگزیرازاین منطقه مهاجرت کرده است.

محمدپور بر ارتقا حاکمیتی دستگاه محیط زیست در استان زنجان تاکید کرد و افزود: منظور از ارتقا حاکمیتی بالابردن سطح جایگاهی حفاظت محیط زیست استان زنجان نیست بلکه منظور ما مجهز شدن این نهاد به امکانات لازم نظیر دوربین مداربسته، موتور سیکلت، خوروهای کمک ‌دار و غیره است تا همپای متخلفان حرکت کنیم.

امسال، 3 مدرسه زیست محیطی در زنجان ایجاد می‌شود

وی از ایجاد 3 مدرسه زیست محیطی در شهرستان زنجان در سال 93 خبر داد و خاطر نشان کرد: 3 مدرسه زیست محیطی یاد شده با هدف افزایش آگاهی دانش‌آموزان از شرایط محیط زیست استان زنجان و ارتقا فرهنگ حفظ و حراست از محیط زیست در شهرستان زنجان ایجاد می‌شود.

مدیر‌کل حفاظت محیط زیست استان زنجان روستاهایی که تحت مدیریت حفاظت از محیط زیست استان زنجان هستند را در تاسیس مدارس زیست محیطی در اولویت خواند و تصریح کرد: 20 روستای حاشیه دشت سهرین، طارم و سایر مناطق تحت مدیریت حفاظت از محیط زیست استان زنجان از جمله مناطق هدف این سازمان برای ایجاد مدارس زیست محیطی است.

مدیر‌کل حفاظت محیط زیست استان زنجان بر آموزش عمومی جوامع محلی هدف در رابطه با حفظ محیط زیست تاکید کرد و گفت: به منظور افزایش آگاهی عمومی جوامع محلی 10 هزار نسخه CD آموزشی به زودی تکثیر و در اختیار جامعه هدف قرار می‌گیرد.

وی نقش دهیاران، اعضای شوراها و بخشداران را در افزایش آگاهی کشاورزان بسیار  پررنگ دانست و تصریح کرد: امیدواریم با اقدامات دقیق و کارشناسانه مخاطرات طبیعی که استان زنجان با آن روبرو شده است را در حد قابل قبولی کاهش دهیم