ضرب و جرح محیط بان توسط صیادان غیرمجاز در شهرستان سرپل ذهاب

ارسال کننده خبر غلامرضا اخلاقی

ضرب و جرح محیط بان توسط صیادان غیرمجاز در شهرستان سرپل ذهاب
پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: عصر روز چهارشنبه دوم مهرماه محیط بانان کرمانشاه حین گشت در حاشیه رودخانه و سد بریموند در شهرستان سرپل ذهاب با گروهی ۵ نفره مواجه شدند که مشغول صید غیرمجاز ماهی با استفاده از دستگاه موتور برق پرقدرت بودند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست سرپل ذهاب در این باره گفت: مامورین برای برخورد قانونی با صیادان متخلف وارد عمل شده و محیط بان کیومرث مروتی کارت ضابطی دادگستری خود را به صیادان نشان می دهد.

علی زمان خان محمدی افزود: در این لحظه یکی از صیادان با سر به صورت محیط بان مروتی کوبیده و بلافاصله هر پنج نفر با استفاده از دو یک خودروی پراید و یک خودروی پاترول متواری می شوند.

سایر محیط بانان مسیر پاترول را مسدود کرده و سرنشینان آن از جمله ضارب کیومرث مروتی را دستگیر نموده و برای متوقف نمودن خودروی پراید اقدام به شلیک تیر هوایی می کنند.

سرنشینان پراید بدون توجه به فرمان ایست و شلیک های پیاپی محیط بانان از منطقه می گریزد.

.تصویر: کیومرث مروتی پور محیط بان شهرستان سرپل ذهاب کرمانشاه پس از ضرب و شتم توسط صیادان غیرمجاز

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سرپل ذهاب اظهار داشت: دو سرنشین پاترول پس از بازداشت به همراه مدارک جرم به مقامات قضایی تحویل و محیط بان کیومرث مروتی که از ناحیه صورت قسمت بالای ابروی چپ  دچار شکاف و خونریزی شده بود روانه بیمارستان گردید.

علی زمان خان محمدی گفت: بر اساس نظر پزشکان کیومرث مروتی به اتاق عمل منتقل و صورت وی حدود ۱۰ بخیه خورد.

محیط بان مروتی پس از یک شبانه روز از بیمارستان مرخص شده است اما با توجه به اینکه بینایی وی دچار مشکل شده و همچنان از تصاویر را تار می بیند تحت مراقبت های پزشکی قرار دارد.

از متهمین به جرم صید غیرمجاز ۴۰۰ قطعه ماهی توسط موتور برق و بر اساس بند ۶۰۷ و ۶۰۵ قانون مجازات اسلامی به جرم تمرد و توهین به مامور دولت شکایت شده است.

هر دو متهم با دستور قاضی پرونده تا زمان رسیدگی به جرم و شناسایی سایر متهمین فراری روانه زندان دیزل آباد کرمانشاه شدند.