سفیر ژاپن: تعامل ایران و ژاپن برای احیای دریاچه اورمیه

ارسال کننده خبر مسعود عاقبت اندیش

سفیر ژاپن: تعامل ایران و ژاپن برای احیای دریاچه اورمیه
اؤیرنجی سسی: سفیر ژاپن گفت: همکاریهای دو جانبه خوبی بین ایران و ژاپن برای احیای دریاچه اورمیه وجود دارد که امیدواریم این همکاری ها گسترش یابد.
به گزارش واحد رصد اخبار اؤیرنجی سسی، کوجی هاندا ظهر یکشنبه در دیدار با استاندار آزربایجان غربی، مهربانی و خونگرمی را وجه اشتراک دو ملت ایران و ژاپن توصیف کرد و گفت: این مساله عامل بسیار مهمی در بسط و توسعه همکاری های دو طرف می تواند باشد که باید از چنین فرصتی مسوولان به بهترین شکل ممکن بهره ببرند.وی بر توسعه و علاقمندی کشور متبوع خود برای ارتقای همکاریهای اقتصادی و تجاری با ایران تاکید کرد و ادامه داد: لازم است بسترهای تعامل و همکاری های نزدیک در زمینه های علمی، تجاری و صنعتی میان دو طرف فراهم شود.
سفیر ژاپن در جمهوری اسلامی ایران با اشاره به همکاریهای دو جانبه جایکا و ستاد احیای دریاچه اورمیه نیز گفت: جایکا با برگزاری سمینارها و کارگاههای تخصصی مختلف، همکاری های خوبی با استان آزربایجان غربی برای احیای دریاچه اورمیه دارد.
وی ادامه داد: امیدواریم این گروه با تعامل و همکاری با محیط زیست آزربایجان غربی و ستاد احیای دریاچه اورمیه بتواند در اجرای برنامه های احیای دریاچه، موثر واقع شود.
هاندا در ادامه سخنان خود با اشاره به جاذبه های تاریخی و گردشگری استان آزربایجان غربی گفت: این استان با دارا بودن اماکن تاریخی و توریستی ظرفیت و پتانسیل خوبی در بخش گردشگری دارد و می تواند از این پتانسیل در جهت رونق صنعت گردشگری و ایجاد درآمدهای پایدار استفاده کند.